دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست اجتماعی حوادث نجات ۱۲ ملوان از مرگ حتمی در آب‌های بوشهر


نجات ۱۲ ملوان از مرگ حتمی در آب‌های بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.00 (1 رای)

بوشهرما: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ۲ عملیات، ۱۲ ملوان از خطر غرق و مرگ حتمی در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند.

به گزارش "بوشهرما" سیاوش ارجمندزاده گفت: یک فروند موتور لنج باری که با ۶ سرنشین از دوبی به سمت بندر ریگ در حال حرکت بود به دليل شکستگی سکان و شرایط نامساعد جوی غرق شد و خدمه از مرکز کنترل بندر دیر کمک خواستند.

او افزود: بلافاصله شناور ناجی ۸ به موقعیت اعزام شد و هر ۶ نفر سرنشین موتور لنج را از درون دریا نجات داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: ساعت ۴:۳۰ بامداد این حادثه اطلاع داده شد و ساعت ۵:۵۰ خدمه به سلامت به بندر دیر انتقال یافتند.

ارجمندزاده گفت: همچنین بنا به گزارش مرکز کنترل لاور، یک فروند موتور لنج باری که با ۶ خدمه در مسیر دوبی به گناوه در حال حرکت بود به علت شرایط نامساعد جوی غرق شد اما یک لنج صیادی توانست خدمه این شناور را نجات دهد.

او افزود: با هماهنگی انجام گرفته شناور ناجی ۱۸ از بندر عامری اعزام و در فاصله ۴۰ مایلی این بندر نجات یافتگان را تحویل گرفت و به بندر عامری انتقال داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: ساعت ۴ بامداد این حادثه اطلاع داده شد و شناور ناجی پس از رسیدن به محل حادثه ساعت ۹ موفق شد سرنشینان را به ساحل انتقال دهد.

ارجمندزاده گفت: با هدف جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، از دریانوردان انتظار داریم با پایش دقیق وضعیت دریایی از دریاروی در شرایط نامساعد به طور جد خودداری کنند.

پایان پیام//

تبلیغات