دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


احداث بیمارستان فوق تخصصی در بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)
بوشهرما:رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: احداث بیمارستان فوق تخصصی در استان بوشهر مصوب شد و بزودی در کنار بیمارستان خلیج فارس عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
علیرضا رئیسی  اظهار داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد 60 پزشک متخصص وارد استان بوشهر شده که از این تعداد 10 پزشک متخصص در بیمارستان زینبیه خورموج مشغول به خدمت شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه در برخی رشته‌ها از جمله ارتوپدی و چشم در سطح کشور کمبودهایی وجود دارد، ادامه داد: سال آینده تلاش خواهیم کرد تا متخصص ارتوپد به بیمارستان شهرستان افزوده شود ضمن اینکه نیاز بود زیرساخت‌ها از قبل آماده شود از جمله کیفیت دستگاه رادیولوژی که در بیمارستان وجود داشت فوق‌العاده پایین بود.

رئیسی خاطرنشان کرد: یکی از رشته‌هایی که در استان بوشهر کمبود داریم رشته ارتوپدی است و ما پیگیر هستیم تا ارتوپد را به استان جذب کنیم تا شهرستان دشتی نیز از آن بهره‌مند شود.

 وی در پاسخ به اینکه وضعیت بیمارستان فاطمه زهرا(س) به کجا رسیده گفت: بیمارستان شهدای خلیج‌فارس به جایگزینی بیمارستان فاطمه زهرا(س) راه‌اندازی شد اما با توجه به حجم گسترده مراجعین و کمبود تختی که در مرکز استان بوشهر وجود دارد ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در استان بالاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از مصوب شدن بیمارستان فوق تخصصی در استان بوشهر خبر داد و افزود: جانمایی این بیمارستان انجام شده و بزودی در کنار بیمارستان خلیج فارس کار آن شروع خواهد شد.

وی اضافه کرد: خاستگاه طرح تحول نظام سلامت مناطق محروم بوده است و خوشبختانه استان بوشهر جزء استان‌های پیشرو در این طرح بود.

رئیسی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 80 هزار نفر از طرح تحول نظام سلامت در استان بوشهر استفاده و میانگین پرداختی در استان بوشهر 7.2 درصد است و در بسته زایمان طبیعی رایگان خوشبختانه آمار سزارین به زیر 50 درصد کاهش یافته است و این دستاورد بسیار خوبی است.

وی افزود: کلینیک تخصصی در تمام شهرستان‌های استان بوشهر فعال است از جمله یکی از شهرهایی که موفق به ایجاد کلینیک‌های تخصصی شده خورموج است و بسته ماندگاری پزشکان یکی دیگر از موفقیت‌های این طرح است.

رئیسی در پاسخ به اینکه یکی از مهم‌ترین بیماری‌هایی که در استان بوشهر وجود دارد بیماری دیالیز است در این زمینه چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: باید روی این بیماری فرهنگ‌سازی و کار شود و اکثر این بیماران یا دیابت داشتند و یا فشار خون که از عواملی است که بیماران را به سمت نارسایی کلیوی هدایت می‌کند.

وی اضافه کرد: در مرکز استان 37 تخت دیالیز فعال است و در شهرستان دشتی تعداد شش تخت وجود داشت که چند تخت آن فرسوده است و اخیراً  12 دستگاه تخت دیالیز وارد بیمارستان زینبیه خورموج شده است و در  هفته سلامت بخش دیالیز دشتی افتتاح خواهد شد.

فارس