دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


نارضایتی مردم خارک ازخدمات درمان تامین اجتماعی

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما:خدمات دهی نامطلوب تامین اجتماعی در جزیره خارک مدت هاست موجبات نارضایتی مردم مقاوم جزیره خارک را فراهم کرده است ولی برای نارضایتی مردم پاسخی وجود ندارد.

 در روزهای اخیر از گوشه و کنار جزیره خارک صدای اعتراض مردم نسبت به عدم ارائه خدمات تامین اجتماعی در جزیره خارگ به گوش می‌رسد
یکی از بازنشستگان جزیره خارک در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بیش از ۳۱ سال حق بیمه پرداخت کرده‌ایم ولی حالا که نوبت خدمات دهی است کسی به داد ما نمی رسد.

محمد سعیدی اضافه کرد: این همه سال در همین جزیره حق بیمه پرداخت کردم که اکنون بتوانم از خدمات آن بهره ببرم ولی دریغ از یک قرص؛ تامین اجتماعی در خارک حتی یک درمانگاه معمولی هم ندارد.

وی افزود: برای درمان بیماری خود مدت‌های زیادی است به پزشک آزاد مراجعه می‌کنیم ولی با وجود حق بیمه های زیادی که پرداخت کرده‌ایم، امروز هیچ کدام از خدمات مورد نیاز خود را حتی در سطح متوسط هم دریافت نمی کنیم چه برسد به مطلوب.

یک خانم اهل این جزیره که بیمه شده تامین اجتماعی است نیز اظهار داشت: این گونه خدمات فقط اسراف کردن هزینه‌هایی است که مردم به سختی برای حق بیمه خود پرداخت می کنند.

دیگر اهالی و بیمه‌شدگان این جزیره نیز انتقادات زیادی از نحوه خدمات دهی تامین اجتماعی و نبود مراکز درمانی مورد نیاز در این جزیره داشتند.

هنوز یک علامت سوال بزرگ برای تمامی خارکی‌ها وجود دارد که متولی درمان در خارک کیست؟ وزارت بهداشت، تامین اجتماعی یا بهداشت و درمان نفت؛ حتی عده‌ای به اشتباه شرکت پایانه های نفتی ایران که یک شرکت عملیاتی در بحث صادرات نفت کشور را متولی درمان در خارک می‌دانند.

تامین اجتماعی کوچکترین خدماتی به بیمه‌شدگان ارائه نمی‌دهد

در ادامه سراغ سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران رفتیم و از او در مورد اورژانس هوایی پرسیدیم که این روزها به بحث اول جزیره یا حتی استان تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: وظیفه اصلی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، صادرات نفت کشور است. پرسنل رسمی و سازمانی این شرکت به صورت یک شرکت مجزا از خدمات بیمارسان خارک سرویس دریافت می‌کنند و به‌قولی خود شرکت پایانه‌ها نیز سرویس گیرنده از بهداشت و درمان شرکت نفت است.

سید پیروزی موسوی در ادامه افزود: این شرکت دارای شرکت‌های تامیین کننده نیروی انسانی برای تکمیل و راهبری پروژه های خود در منطقه خارگ است که نفرات شخص ثالث ما حدود ۱۲ هزار دفترچه بیمه دارند که بالطبع نیاز به ارائه خدمات از سوی سازمان تامیین اجتماعی دارند که متاسفانه در جزیره خارک کوچک‌ترین خدمات ممکن به دارندگان این دفترچه ارائه نمی‌شود و چندین سال ما این خدمات را به صورت رایگان ارائه کردیم.

اورژانس هوایی تامین اجتماعی در فرودگاه بوشهر مستقر شود

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در ارتباط با اورژانس هوایی هم یک پیشنهاد خوب ارائه داد؛ وی اذعان داشت: مسئولین استانی همکاری و همراهی کنند که اورژانس هوایی توسط سازمان تامین اجتماعی در فرودگاه بوشهر مستقر شود.

موسوی ادامه داد: اورژانس هوایی با استقرار در این نقطه، همه نقاط مهم حیاتی استان ماننده منطقه ویژه اقتصادی عسلویه، سکوهای نفتی اطراف استان بوشهر و جزیره خارگ را تحت پوشش خود قرار دهد.

تامین اجتماعی در خارک ۱۲ هزار تحت پوشش دارد

به سراغ بخشدار خارک به عنوان نماینده عالی دولت در جزیره خارگ رفتیم و از او هم خواستیم در مورد اورژانس هوایی و اقداماتی که مجموعه بخشداری ویژه خارک انجام داده است در جریان امور قرار دهد

عسکر زارعی بخشدار ویژه خارک گفت: دکتر نوربخش در هنگام حضور کاروان دولت تدبیر و امید در جزیره خارک و در محل سالن اجتماعات بخشداری خارک حضور یافتند و اینجانب در مورد تعداد بیمه شدگان و حق و حقوق قانونی مردم جزیره خارک به ایشان توضیحاتی را هم به صورت شفاهی هم به صورت مکتوب ارائه دادم.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در جزیره خارک حدود ۱۲ هزار تحت پوشش دارد که درآمد بسیار مناسبی از تحت پوششان خود در این جزیره به صورت ماهانه کسب می‌کند.

بخشدار خارک اضافه کرد: قانونگذار هم به سازمان تامین اجتماعی این اجازه را داده است که یک کلینیک در با توجه به حجم بیمه شده در خارک تاسیس کند.

ساخت کلینیک در جزیره خارک توسط تامین اجتماعی انجام شود

وی گفت: حتی ما راهکاری به ایشان ارائه دادیم که اگر موضوع ساخت کلینک در خارک زمانبر است، یک قرارداد با بیمارستان شرکت نفت در جزیره خارک منعقد کند تا خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی قرار دهد که وی نیز موضوع را به صورت ضمنی قبول و دستور ایجاد کارگروه با حضور معاون درمان خود دکتر همتی دادند که متاسفانه هنوز این وعده محقق نشده است.

زارعی اضافه کرد: حتی فرماندار بوشهر پیشنهاد داده برای پیگیری موضوع به اتفاق به تهران سفر کنیم.

وی در ادامه در ارتباط با اورژانس هوایی نفت افزود: نفت در طی سالیان اخیر خدمات خوبی را به جزیره و مردم جزیره خارک ارائه داده است و کسی منکر این موضوع نیست. بحث شرکت هواپیمایی نفت ایر هم قانونی است و اورژانس هوایی متعلق به شرکت نفت است و هیچگونه مسئولیتی در ارتباط به خدمات به دیگر شرکت‌ها و ارگان‌ها ندارد و متولی اصلی این موضوع سازمان تامیین اجتماعی است.