یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403  -  19 شوال 1445 -  28 آوریل 2024


پرسنل اورژانس 115 فوریت های پزشکی با حضور فرماندار شهرستان دشتستان تجلیل شدند+تصاویر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)
به گزارش خبری بوشهر ما، همزمان با سالروز تاسیس اورژانس 115 پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی، عصر چهارشنبه 29 شهریورماه، طی مراسمی و با حضور احمد بنافی فرماندار دشتستان، مصطفی بارگاهی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار، ماریا خویشدوست مدیر شبکه بهداشت و درمان دشتستان از پرسنل اورژانس 115 پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی شهرستان دشتستان تجلیل به عمل آمد.
 
فرماندار دشتستان ضمن تبریک به
مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس اورژانس 115 پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی در جمع خبرنگاران گفت : مجموعه اورژانس جاده ای در شهرستان 100 پرسنل دارد که از سال گذشته در همین ایام تا به امروز، بیش از 9 هزار عملیات امداد رسانی انجام داده که این نشانه چابکی و عملیاتی این مجموعه است.
 
احمد بنافی ادامه داد: 10 پایگاه عملیاتی اورژانس داریم که 3 پایگاه دیگر هم در دست احداث است که عملیات اجرایی آنها آغاز شده و ظرف مدت 6 ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.
 
ایشان با اشاره به اینکه مجموعه ظرفیت های شهرستان نیاز به یک توجه ویژه دارد اذعان داشت : امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان، اعتبارات لازمی در راستای تعمیرات و اورهال ناوگان و آمبولانس های این مجموعه در نظر گرفته شده است.
 
فرماندار دشتستان افزایش تعداد پدهای بالگرد امدادی را بخش جاده‌ای و بیمارستانی شهرستان ضروری دانست و گفت : جهت شناسایی 12 نقطه، زیرساخت های آنها را تامین کرده ایم و اعتبارات لازم را بنا است بگذاریم که بتوانیم این پدهای بالگرد را سیقلی و لبه گذاری کنیم تا بتوانیم در وقت و زمان مقتضی و لازم در فرایند امداد رسانی کمک کنیم.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز روز اورژانس را به
ایثارگران حوزه سلامت تبریک گفت و اظهار داشت : در بخش بهداشت و درمان اگر یک نقطه حاد و اضطراری داشته باشیم و هرجا که بحران باشد بحث اورژانس در میان است.
 
ماریا خویشدوست از احداث 3 پایگاه اورژانس در شهرستان خبر داد و گفت : به همت فرماندار محترم دشتستان، پایگاهای اورژانس جاده ای با کلنگ زنی اورژانس بخش بوشکان که در شرایط سختی به سر می‌برند، انتظار می‌رود، سال جاری 3 پایگاه اورژانس در حال ساخت به اتمام برسد.
 
خویشدوست اعتبارات فیزیکی سال جاری را یک میلیارد و 800 میلیون تومان عنوان کرد و افزود : در خصوص اعتبارات آمبولانس ها هم مبلغ 4 میلیارد تومان هزینه شده است. 
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان دشتستان، کل اعتبارات تخصیص داده شده در حوزه اورژانس، فضای فیزیکی، تجهیزات و آمبولانسی را، 5 میلیاردو 800 میلیون تومان عنوان کرد و گفت :ما امسال برنامه داریم که بتوانیم آموزش واحد اورژانس را، راه اندازی و با برنامه های کلاس باز آموزی بتوانیم همراه با آن اتفاق ها، در حوزه های فیزیکی، تجهیزاتی و آمبولانسی از نظر آموزش و کیفیت، خدمت را به مردم ارتقاء دهیم.
مریم باصولی - خبرنگار