یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403  -  19 شوال 1445 -  28 آوریل 2024


مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر: بخش بیماران سرطانی بیمارستان تامین اجتماعی با بیش از 30 تخت راه‌اندازی می‌شود

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

بوشهرما:مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهرگفت: بخش بیماران سرطانی این بیمارستان تا 3 هفته دیگر با بیش از 30 تخت راه‌اندازی می‌شود.

حسن اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ان  در استانداری بوشهر با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی بودجه دولتی دریافت نمی‌کند اظهار داشت: درآمدهای این مجموعه از طریق پرداخت حق بیمه‌ها و شرکت‌های اقتصادی این مجموعه تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه از طریق 11 مرکز تأمین اجتماعی خدماتی درمانی در استان بوشهر ارائه می‌شود گفت: جایگاه درمانگاه عمومی تأمین اجتماعی دیلم ارتقا یافت و خدمات دندان‌پزشکی، آزمایشگاه و داروخانه ایجاد شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر از افزایش تعداد تخت‌های فعال بیمارستان‌های این مجموعه پرداخت و تصریح کرد: در دولت سیزدهم تخت‌های بخش‌‌های مختلف بیمارستان‌های تامین اجتماعی از 250 به 299 تخت افزایش یافته است.

اسماعیلی با بیان اینکه بیمارستان سلمان فارسی تأمین اجتماعی استان بوشهر به ظرفیت 256 تخت طراحی شده است گفت: تاکنون 212 تخت آن فعال شده و برای افزایش تخت‌های بستری باید فضای درمانگاهی آن به خارج از بیمارستان منتقل شود.

وی تعداد تخت‌های اورژانس بیمارستان تأمین اجتماعی سلمان فارسی بوشهر را 50 تخت دانست و بیان کرد: اکنون ضریب اشغال تحت‌های بیمارستان سلمان فارسی بوشهر بیش از 100 درصد است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر افزایش تخت‌های بیمارستان سلمان فارسی و بهبود وضعیت سرمایشی این مرکز درمانی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بخش بیماران سرطانی این بیمارستان تا 3 هفته دیگر با بیش از 30 تخت راه‌اندازی می‌شود.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به اینکه بیمارستان تأمین اجتماعی عسلویه دارای 34 تخت بستری است، تصریح کرد: اخیراً تخت‌های مراقبت‌های ویژه در بخش‌های متخلف تخصصی به این مجموعه افزوده شده است.

وی از راه‌اندازی بخش دیالیز بیمارستان عسلویه خبر داد و بیان کرد: این شهرستان دارای 18 بیمار دیالیزی است که برای دریافت خدمات به دیگر نقاط سفر می‌کنند و در این زمینه بخش دیالیز بیمارستان عسلویه در حال ساخت است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اینکه خدمات در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان بوشهر به بیمه‌شدگان رایگان است گفت: بیمارستان صعب‌العلاج سرطانی بدون پرداخت میلیارد تومانی خدمات دریافت می‌کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر در حال انجام تشریفات اداری برای شروع عملیات اجرایی است افزود: این طرح‌ها شامل توسعه بیمارستان مهر برازجان  به 96 تخت، توسعه بیمارستان حضرت نبی اکرم عسلویه به 64 تخت و توسعه فضای فیزیکی پلی کلینیک بوعلی کنگان با مشارکت 30 میلیارد تومانی شورای راهبردی منطقه ویژه عسلویه است.

وی به پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر اشاره کرد و افزود: هر چند پرداخت مطالبات طرف قرار داد عقب هستیم ولی نسبت به گذشته بهتر شده و پرداخت مطالبات از 18 به 4 ماه رسیده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: پزشکان طرف قرارداد تا پایان مرداد، داروخانه‌ها تا پایان شهریور، پاراکلینیک تا پایان خرداد، شبکه‌های بهداشت تا پایان خرداد و بیمارستان‌های دانشگاهی تا پایان تیرماه مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.