یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403  -  19 شوال 1445 -  28 آوریل 2024


رییس پلیس فتای استان بوشهر: دستگیری اعضای تیم‌های حرفه‌ای انتشار محتواهای مبتذل در بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: رییس پلیس فتای استان بوشهر از دستگیری اعضای چندین تیم حرفه ای و سازمان یافته تولید و انتشار محتواهای مبتذل اینستاگرامی خبر داد.

 سرهنگ مهدی قاسمی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ارتقا و سالم سازی فضای مجازی و با تلاش‌های کارشناسان پلیس فتا استان، اعضای چندین تیم که به صورت سازمان یافته با هم مرتبط بوده و در قالب عکاسی آزاد اقدام به تولید و انتشار محتواهای مبتذل در صفحات اینستاگرامی می‌کردند شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: سرشاخه اصلی دستگیر شده این تیم‌های مجرمانه که خانمی جوان و مدیر دو صفحه اینستاگرامی بوده است با الگوگیری از تارنماهای اینترنتی خارجی و همکاری بیش از ۹ نفر با تخصص‌های گوناگون نظیر عکاس، ادیتور، تدوین گر، آرایشگر و… اقدام به تولید محتواهای متعدد حرفه ای کرده و با همکاری ادمین ۶ صفحه دیگر در سطح کشور، در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر کرده اند.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر افزود: با مجوز قضائی، مجرمینی که ساکن استان بوده اند برحسب وضعیت جرایم ارتکابی، دستگیر یا احضار و پس از انجام تحقیقات از آنان و بررسی آزمایشگاهی تجهیزات دیجیتال همراه توقیفی و حذف محتواهای مجرمانه به مرجع قضائی معرفی شده و اقدامات پلیسی و قضائی برای دستگیری چند تن از اعضای این شبکه سازمان یافته که ساکن استان‌های شمالی کشور می‌باشند ادامه خواهد داشت.

سرهنگ قاسمی با اشاره به اینکه برای جرم تولید و انتشار هرگونه تصاویر و محتوای مبتذل در فضای مجازی، مجازات متناسب اعم از حبس و جزای نقدی در نظر گرفته شده، خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های مأموریتی پلیس فتا، پایش و شناسایی تارنماهای دارای محتواهای مجرمانه از جمله مبتذل و مستهجن خصوصاً سازمان یافته بوده است.

وی گفت: در این راستا با هدف سالم سازی بسترهای حضور کاربران بویژه خانواده‌های گرانقدر، با هماهنگی مراجع قضائی و همچنین مشارکت و همراهی مردم، این مأموریت و رسالت به صورت ویژه و شبانه روزی در حال اجرا و پیگیری خواهد بود.