جمعه, 21 ارديبهشت 1403  -  2 ذي‌القعده 1445 -  10 می 2024


دریافت شهریه ثبت‌نام مدارس از فرزندان فرهنگیان ممنوع است/ پس بقیه مردم چی؟

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر گفت: دریافت شهری ثابت از فرزندان فرهنگیان در مدارس شاهد، نمونه دولتی، هیئت امنایی و استعدادهای درخشان ممنوع است.
  فرامرز سلیمی‌فرد  در جلسه ستاد ثبت نام آموزش و پرورش شهرستان بوشهر اظهار داشت: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از تاریخ یک خرداد و سایر پایه‌های دوره‌های تحصیلی از 17 خرداد تا 18 تیر خواهد بود که از مدیران مدارس خواهشمندیم با برنامه‌ریزی مناسب در طول دوره ثبت‌نام روزهای پنجشنبه نیز نسبت به ثبت نام دانش‌آموزان اقدام کنند.

وی در خصوص سنجش سلامت ویژه پایه اول ابتدایی، افزود: این سنجش نیز از یکم خرداد در سه پایگاه دبستان شهدای بسیج،اخوت و وحدت چغادک انجام خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر با بیان اینکه مدیران مدارس نسبت به ثبت‌نام اینترنتی به موقع دانش‌آموزان میان پایه بدون حضور آنها و اولیاء شان توجه داشته باشند، عنوان کرد: ثبت نام از هنرجویان هنرستان‌ها بدون لحاظ محدود جغرافیایی و بر اساس ضوابط باید صورت گیرد.

سلیمی‌فرد خاطرنشان کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان تمام پایه‌های تحصیلی در مدارس دولتی عادی بدون برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه، شرط معدل است و تنها بر اساس محدوده جغرافیایی مدارس صورت می‌گیرد و در مدارس غیر دولتی، شاهد و ایثارگران، نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی نیز بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: مدارسی که مجاز به دریافت شهریه و کمک‌های مردمی هستند میزان آن را به همراه فهرست تمام فعالیت‌ها در تابلو اعلانات مدرسه و در معرض دید اولیاء نصب شود و دریافت هر گونه وجه نقد، چک حامل و چک پول در تمام مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی ممنوع است و ضروری است که وجوه دریافتی به حساب مدرسه واریز و چک‌های صادره هم توسط اولیاء دانش آموزان در وجه مدرسه صادر شود.

دریافت شهریه از فرزندان فرهنگیان ممنوع است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر با بیان اینکه دریافت شهری ثابت از فرزندان فرهنگیان در مدارس شاهد، نمونه دولتی،هیات امنایی و استعدادهای درخشن ممنوع است، گفت: ثبت‌نام دانش‎آموزان و سوادآموزان تبعه کشورهای افغانستان و عراق مقیم ایران نیز بر اساس شیوه نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجه خواهد بود.

سلیمی‌فرد دریافت شهریه و هرگونه کمک هزینه تحصیلی و همچنین اخذ تعهد مالی به استثنای وجوه مربوط به بیمه و کتب درسی هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی در فصل ثبت نام را ممنوع دانست و اظهار داشت: امید است در سالی که مقام معظم رهبری آن را به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عظم ملی و مدیریت جهادی مزین کرده است، همکاران ما نیز بتوانند با مدیریتی جهادی و با نظارت دقیق در امر ثبت نام موجب تحقق منویات رهبر معزز انقلاب و سیاست‌های دولت تدبیر و امید در نظام آموزش و پرورش شوند.

فارس