سه شنبه, 01 خرداد 1403  -  13 ذي‌القعده 1445 -  21 می 2024


تفاهم‌نامه ایجاد مرکز نوآوری فرهنگ، هنر و رسانه در بوشهر امضا شد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما:تفاهم‌نامه همکاری ایجاد مرکز نوآوری فرهنگ، هنر و رسانه برای حمایت از طرح‌های فناورانه و نوین در این حوزه‌ها میان چهار دستگاه در بوشهر به امضا رسید.

 تفاهم‌نامه همکاری ایجاد مرکز نوآوری فرهنگ، هنر و رسانه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر به امضا رسید.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: حمایت از شتاب دهنده‌های تخصصی این حوزه با هدف رونق اقتصادی فرهنگ، هنر و رسانه، حمایت از اجرای طرح‌های فناورانه مرتبط، ارتقاء فناوری‌های عرصه فرهنگ، هنر و رسانه با استفاده از شبکه سازی شرکت‌های دانش بنیان و تجاری سازی ایده‌ها از محور‌های اصلی موجود در بند‌های این تفاهم‌نامه است.

فاطمه کرمپور با اشاره به اختصاص فضایی به وسعت ۵۰۰ مترمربع واقع در مجتمع فرهنگی هنری بوشهر برای ایجاد ایجاد مرکز نوآوری فرهنگ، هنر و رسانه، عنوان کرد: امیدواریم با اعتبار بخشی و حمایت مادی و معنوی از این تفاهم نامه در خدمت رسانی و کشف استعداد‌های فرهیخته‌ این استان، به نوبه خود سهم داشته باشیم.


بیشتر بخوانید

سید محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری هم گفت: حمایت از شکل گیری و توسعه شتاب دهنده‌ها و شرکت‌های نوپا،  حمایت از ایده‌ها و  اعطای تسهیلات برای توسعه طرح‌های فناورانه و شرکت‌های خلاق و فناوری‌های نوین در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه از تعهدات این معاونت در تفاهم‌نامه یاد شده است.

محمد رضا بحرانی رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر هم بیان کرد: تسهیل استفاده از اماکن طرف‌ها برای بهره برداری و استقرار شرکت‌ها، هدایت دانشجویان و فارغ التحصیلان دارای ایده به سمت مرکز به منظور ارزیابی ایده‌ها، کمک به استقرار هسته‌های فناور و کمک به تجاری سازی آن‌ها از تعهدات دانشگاه پیام نور استان بوشهر در این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

حبیب رستمی رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر نیز، همکاری لازم برای معرفی و ایجاد کانال‌های ارتباطی مناسب شرکت و واحد‌های فناور، ایجاد هم افزایی در استفاده از خدمات کارگزاری، مشارکت و سرمایه گذاری به منظور تجاری سازی فناوری‌ها و محصولات شرکت ها، تبادل آیین نامه‌ها و ضوابط مالی، همکاری در ارائه مشاوره‌های حقوقی و مالی، حمایت مالی و تسهیلاتی از واحد‌های فناور، همکاری در داوری و نظارت ایده‌ها و مشارکت در برگزاری دوره‌های آموزشی را قسمتی از تعهدات پارک علم و فناوری استان بوشهر در این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

زمان شروع همکاری از تاریخ امضای تفاهم‌نامه، پنج سال است./باشگاه خبرنگاران