دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


معاون دانشگاه خلیج فارس: ایجاد گروه‌های مجازی بحث و تبادل در پویایی و نشاط دانشجویان موثر است

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خلیج فارس گفت: ایجاد گروه‌های دانشجویی بر بستر فضای مجازی و مباحثه و گفت و گوی دانشجویان در این قالب درباره مسائل علمی و اجتماعی می‌تواند به افزایش نشاط و پویایی آنها در شرایط کنونی کمک کند.

سید موسی گلستانه روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: نبود کنش متقابل میان دانشجویان و استادان بزرگترین ضعف آموزش مجازی است، زیرا بخش عمده‌ای از آموزش و تجربه دانشجویان درکانون‌ها، جمع‌های دانشجویی و خوابگاه‌ها کسب می‌شد.

وی افزود: آموزش مجازی این فاکتور را ندارد که این امر بر روحیه دانشجویان اثرگذار است و در وضعیت شیوع کرونا سبب ایجاد روحیه اضطرابی شده‌است.

عضو هیات علمی بخش روانشناسی دانشگاه خلیج فارس بیان کرد: علاوه بر ایجاد گروه‌های مباحثه محور دانشجویی، فعالیت و حفظ آمادگی علمی، طرح سوال از استاد و قرار گرفتن در فضایی رسمی و مشخص شده در زمان برگزاری کلاس از دیگر مواردی است که توصیه می‌شود، دانشجویان مورد توجه قرار دهند.

گلستانه گفت: با این وجود کیفیت آموزشی در شیوه جدید آموزش تغییری نکرده‌است و حتی امکان مراجعه مجدد و چندباره به توضیح‌های استاد و منابع ارائه شده آموزش را پویاتر می‌کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خلیج فارس ادامه داد: همچنین ظرفیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه در برخی از رشته‌ها که پیش از این به دلیل بعد مسافت مورد استقبال قرار نمی‌گرفت، امسال تکمیل شده‌است که این امر از ظرفیت‌های آموزش غیر حضوری به شمار می‌رود.

وی گفت: نقاط قوت آموزش مجازی سبب شده‌است که مسئولان آموزش مجازی را در کنار حضوری به عنوان فاکتوری متمایز مد نظر داشته باشند.

گلستانه اظهار کرد: فعال بودن، تلاش برای یادگیری و افزایش مهارت مهم‌ترین عامل شایستگی جوانان است و دانشجویان باید در هر شرایطی نقش فعالیت خود را در موفقیت مدنظر داشته باشند.

استاد روانشناسی دانشگاه خلیج فارس اضافه کرد: دانشجویان خود را به صورت ذهنی و فیزیکی درگیر کنند و هر برنامه یا آموزشی که در افزایش مهارت تخصصی خود موثر می‌دانند را فراگیرند.