دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


بهره برداری از171کلاس درس شهربوشهردردولت تدبیروامید

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.50 (1 رای)
 
بوشهرما:مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، 42 واحد آموزشی با ظرفیت 171 کلاس درسی و با مساحت بیش از 32 هزار و 742متر مربع به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش "بوشهرما" به نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش، فرامرزسلیمی فرد در حاشیه اجلاس ملی مدیران و روسای آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰درصد از املاک آموزش و پرورش این شهرستان مستند شده و سند تک برگ مالکیت دارند، اظهار کرد: در راستای جلوگیری از تضیبع حقوق بیت المال، قرار دادهای 27 ملک اوقافی رسیدگی و تمدید شده است.

وی با اشاره به افتتاح 42 واحد آموزشی با ظرفیت171 کلاس درسی در هشت سال گذشته خاطرنشان کرد: 4 فضای آموزشی از محل اعتبارات دولتی و 1 فضای خیرساز در دست احداث است.

سلیمی فرد با بیان اینکه نرخ پوشش تحصیلی در شهرستان بوشهر از میانگین استانی و کشوری بالاتر است، عنوان کرد: در هشت سال گذشته میانگین نمرات امتحانات نهایی و کنکور سراسری دانش‌آموزان این شهرستان در حال پیشرفت و  ارتقا یافته است.

وی با اشاره به کسب رتبه های متعدد کشوری در جشنواره‌های مختلف فرهنگی، پرورشی و ورزشی در بحش فرهنگیان و دانش‌آموزان اضافه کرد: در راستای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های تربیتی و پرورشی، در یک طرح ابتکاری دبیرخانه جایزه تربیتی شهید والامقام سردار علیرضاماهینی ویژه مربیان ومعاونین پرورشی راه‌اندازی شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر یادآور شد: با راه‌اندازی یک آزمایشگاه نانو در پژوهش سرای دانش‌آموزی، زمینه شرکت بیش از 2 هزار دانش‌آموز دوره های تحصیلی متوسطه اول و دوم درکارگاه‌های آموزشی، مسابقات و المپیادهای نانو فراهم شد.

وی با بیان اینکه 100 درصد مدارس این شهرستان به ابنترنت متصل شده‌اند، افزود: در راستای استفاده از تکنولوژی‌های نوین آموزشی، همه مدارس حداقل به یک کلاس هوشمند تجهیز شده‌اند.

سلیمی فر افزود: بازگشایی هنرستان تربیت‌بدنی پسرانه و دخترانه، افتتاح ۲هنرستان کشاورزی و فنی پسرانه و برگزاری دوره کارورزی برای بیش از 3 هزار هنرجو در هر سال، از دیگر دستاوردهای این اداره است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر در پایان گفت: عدم تامین هزینه های تجهیزاتی سالن ها وکانون های تربیتی، حذف سرانه مدارس و عدم امکان آموزش مجازی برخی  از رشته ها چون مکانیک و خیاطی از چالش‌های مهم  در سال تحصیلی آینده است.