دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.50 (1 رای)
بوشهرما:مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: استان بوشهر مهد علم و ادب است و در این راستا لازم است هر واحد دانشگاه در طول یک سال چهار کتاب در حوزه دفاع مقدس تالیف داشته باشد.
  نشست مجازی روسای دانشگاه های آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با محوریت دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر برگزار شد.

سرهنگ «علیرضا غریبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در این نشست ضمن تبریک ماه ذی الحجه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: انسان در ماه ذی الحجه خود را در آغوش خدا می بیند.

وی با بیان اینکه پسوند اسلامی هویت و شناسنامه دانشگاه‌ آزاد اسلامی است، گفت: دانشگاه اساس تربیت انسان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر دفاع مقدس را مربوط به آحاد ملت دانست و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس باعث سربلندی و سرافرازی همه مردم است.

سرهنگ غریبی به اهمیت پرداختن به موضوع دفاع مقدس در دانشگاه اشاره کرد و افزود: پرداختن و گفتن از شهدا خیر دنیا و آخرت را به همراه دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با تاکید بر اینکه ما و همه مسئولین مدیون شهدا هستیم، تصریح کرد: رزمندگان و شهدای ما رفتند تا امنیت در کشور حکمفرما شود.

وی دانشگاه را مکانی مهم خواند و گفت: زیربنا و جوهره علمی و تربیتی فرزندان ما در دانشگاه شکل می گیرد.

سرهنگ غریبی به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر به سه مقوله مهم تدرس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاها، اساتید دارای مجوز این درس و حوزه ادبیات دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: استان بوشهر مهد علم و ادب است و در این راستا باید هر واحد دانشگاه در طول یک سال چهار کتاب در حوزه فاع مقدس تالیف داشته باشد.

در پایان این نشست، روسای دانشگاه های آزاد اسلامی استان گزارشی از یادمان های شهدای گمنام و برنامه های اجرایی دانشگاه با محوریت دفاع مقدس ارائه دادند.