سه شنبه, 01 خرداد 1403  -  13 ذي‌القعده 1445 -  21 می 2024


رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهرخبرداد:ایجاد یک هزار و522شغل پایدار دراستان بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.00 (1 رای)

بوشهرما:سیدابوالحسن جعفری:

 رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت:در اواخر سال ۹۹ طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اجرا و تا خرداد ماه امسال یک هزار و ۵۲۲ فرصت شغلی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال ایجاد شده است.

علی احمدی زاده روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی افزود :در سال ۱۴۰۰ بالغ بر هشت هزارو۷۹۳ نفر زیر نظر جهاد دانشگاهی در آزمون های کوتاه مدت فنی مهندسی، کامپیوتر ،پزشکی ،منابع طبیعی شرکت کرده اند که بیش از ۲۰ درصد آنها جذب بازار کار شدند.

احمدی زاده با بیان به اینکه خدمات ارائه شده به مشاغل خانگی به شکل کاملاً رایگان انجام شده است گفت :در پایان این طرح هزار و ۵۲۲ شغل پایدار ایجاد شد که نقش مهمی در حل مشکلات اشتغال داشته است.

 علی احمدی زاده بیان داشت :استان بوشهر تنها استانی است که  آزمایشگاه ژنتیک ندارد و قصد داریم از طریق اعتبار مصوب  ۲۱۰ میلیارد ریالی ،تاسیس آزمایشگاه ژنتیک در استان بوشهر را  در اولویت قرار دهیم.

 

وی افزود:با بودجه ای که برای  جهاد دانشگاهی در نظر گرفته شده تلاش می کنیم  زیرساخت های لازم را ایجاد و راه اندازی نخستین آزمایشگاه ژنتیک در استان بوشهر در داشته باشیم.


وی ادامه داد: تجهیزات خریداری شده جهت راه اندازی آزمایشگاه تاکنون به میزان ۶ میلیارد تومان می باشد و جهاد دانشگاهی آمادگی لازم برای ایجاد زیرساخت ها و راه اندازی این آزمایشگاه را اعلام کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: در زمینه آزمایشگاه ژنتیک و ناباروری و سرطان پستان دچار عقب افتادگی هستیم و زوج ها و بیماران برای انجام آزمایش ها به استان های دیگر مراجعه و درگیر مشکلات و پرداخت هزینه های فراوان در این بخش هستند.

وی ابراز داشت: تاسیس یک بخش ناباروری و سرطان پستان نیاز به همراهی سرمایه گذاران استانی، خیرین و پرداخت بودجه از طرف دولت دارد و این کمک ها می تواند ما را در تحقق این هدف یاری نماید.

احمدی زاده با اعلام اینکه استان بوشهر به قطب تولید و تکثیر بچه ماهی تبدیل می شود ابراز داشت: استان بوشهر  یکی از بهترین مکان ها برای پرورش آبزیان می باشد که در حال حاضر ماهی سی باس را از کشورهای استرالیا، تایلند، هند وارد می کنند که ما با کسب مهارت فنی و تولید و تکثیر می توانیم خود را از واردات بی نیاز کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در حوزه کارآفرینی تصریح  کرد :در اواخر سال ۹۹ طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اجرا و تا خرداد ماه امسال یک هزار و ۵۲۲ فرصت شغلی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال ایجاد شده است.

وی افزود: طرح سرباز مهارت در بسته آموزشی و مسائل اجتماعی در پادگان های نظامی اجرا شد که یک هزارو ۵۰۰ نفر تحت آموزش قرار گرفتند .

احمدی زاده بیان  کرد :موضوع سلامت بسیار با اهمیت است و ما در مجموعه جهاد دانشگاهی در این حوزه فعالیت‌هایی داشته ایم که می توان به  دوران کرونا و خط تولید ماسک و مواد بهداشتی و آزمایشگاه های تشخیص کووید ۱۹ با کمک دانشگاه علوم پزشکی و انجام  ۱۲ هزار نمونه آزمایش کرونا و راه اندازی  هشت مرکز واکسیناسیون در شهرستان‌های  بوشهر ، دشتی و دشتستان و تزریق  ۱۲۰ هزار واکسن اشاره کرد.

وی ادامه داد: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت شرکت ها در زمینه‌های زیست  فناوری به  مجموعه ای  در شهر دلوار اختصاص یافت.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر افزود :در سال ۱۴۰۰ بالغ بر هشت هزارو۷۹۳ نفر زیر نظر جهاد دانشگاهی در آزمون های کوتاه مدت فنی مهندسی، کامپیوتر ،پزشکی ،منابع طبیعی شرکت کرده اند که بیش از ۲۰ درصد آنها جذب بازار کار شدند.

احمدی زاده با بیان به اینکه خدمات ارائه شده به مشاغل خانگی به شکل کاملاً رایگان انجام شده است گفت :در پایان این طرح هزار و ۵۲۲ شغل پایدار ایجاد شد که نقش مهمی در حل مشکلات اشتغال داشته است.

وی تصریح کرد :دبیر خانه  دائمی روز ملی خلیج فارس به بوشهر انتقال داده میشود.

وی از ورود در رشته جدید علمی کاربردی در رشته های اقتصاد مدیریت پزشکی فرهنگی گمرک مدیریت خبر داد و گفت :با تلاش جهاد دانشگاهی این رشته ها به دانشگاه علمی کاربردی اضافه شد و دانشجویان در سال ۱۴۰۰ در مناظرات رتبه اول کشور را کسب کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه خون بند ناف در جفت بعد از تولد نوزاد دور ریخته می‌شود افزود : بند ناف منبعی از سلولهای بنیادی خون سازی است که می توا ن از آن در  درمان بیماری‌های بدخیم  استفاده کرد و  در حال حاضر ۱۶۵۰ نمونه ذخیره سازی شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری آزمون استخدامی با همکاری جهاد دانشگاهی با حضور ۵۷۰ شرکت کننده که انشالله از این تعداد  ۱۰۶ نفر استخدام می شوند آمار بسیار خوبی در زمینه استخدامی میباشند

پایان پیام//