دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


اسلامی سازی به معنای حکمی سازی دانشگاههاست

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.50 (1 رای)

بوشهرما:معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت:اسلامی سازی به معنای  حکمی سازی دانشگاههاست.

به گزارش "بوشهرما"حجت الاسلام والمسلین دکترعبدالحسین خسروپناه در همایش نقش نهضت استادی در اسلامی سازی دانشگاهها در جمع اساتید بسیجی دانشگاههای استان بوشهر در دانشگاه آزاداسلامی واحدبوشهرافزود:حکمت یک مفهوم 100درصد اسلامی است که قبل از اسلام وجود نداشته و هیچ معادلی در غرب و زبان های دیگر ندارد.

وی تصریح کرد:حکمت، علم نافع مبتنی بر چهار عقل نظری ، عقل عملی ، عقل معاش و عقل معاد است که هم برای علماء و دانشمندان اسلامی و هم برای جامعه اسلامی نافع ، سودمند  و راهگشاست.

این استادحوزه ودانشگاه با اشاره به این که بحث حکمی سازی در همه زمینه ها ورشته های مختلف علوم انسانی و سایر رشته های تجربی قابل تعمیم است اضافه کرد: از آن جا که بحث حکمی سازی مبتنی بر تفکر واندیشه است حتی در دنیای غرب هم پذیرفته می شود.

وی از اساتید حوزه های مختلف علوم انسانی  در خواست کرد که در این زمینه به تولید تفکر واندیشه برای اسلامی سازی دانشگاه همت گمارند.

دراین همایش بخشی از تعزیه خوانی یکی از مجالس شبیه خوانی بوشهر موضوع گفت وگو وبحر طویل شبیه خوان نقش شمربن ذولجوشن و شبیه خوان حضرت عباس بن علی توسط هنرمندان تعزیه بوشهر به نمایش درآمد.

پایان پیام//