دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


رییس دانشگاه فرهنگیان :دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با3برابرظرفیت در حال تربیت معلمان است

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.50 (1 رای)

ض

بوشهرما:رییس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر :دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با3برابرظرفیت در حال تربیت معلمان است.

رضادرویشی در گفت وگو بارسانه های استان بوشهر افزود: ظرفیت کنونی این دانشگاه هزار و ۴۳۵ نفر دانشجو در مقطع روزانه در ۲ بخش پسران و دختران است که در کنار این تعداد آموزش مستمر و برنامه ای، ۱۷۵ نفر زیرپوشش برنامه مهارت آموزی قرار گرفته اند.

وی اظهار کرد: روند جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تا دولت قبل ناچیز بوده به گونه ای که در سال‌هایی کمتر از ۱۰۰ نفر دانشجوی دختر و پسر وارد این دانشگاه شده اند.

وی یادآور شد: فقط در سال تحصیلی جاری ۳۶۱ دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده که ۳۰۰ معلم ابتدایی جذب آموزش و پرورش استان بوشهر شده اند.

درویشی درباره ایجاد دانشگاه فرهنگیان در سایر شهرستان های استان بیان کرد: اکنون دانشگاه در قالب دو پردیس برادران و خواهران در بوشهر فعال است. همچنین اگرچه مرکز تربیت معلم برازجان پس از ۲۰ سال تعطیلی مجدد با ۸۶ دانشجو معلم بازگشایی شده است اما به دلیل نداشتن کد های مربوطه، قادر به دریافت هیچ گونه هزینه و نیروی انسانی جدید برای این مرکز نیستیم.

درویشی بیان کرد: طی یک سال گذشته، ۴۰ میلیارد ریال برای تجهیز مرکز تربیت معلم برازجان هزینه شده و ۱۲ خوابگاه دانشگاه فرهنگیان بوشهر برای ۱۳۰ دانشجو این دانشگاه آماده شده است.

وی ادامه داد: برای ساختمان پردیس علامه طباطبایی بوشهر ۳۵ میلیارد ریال در زمینه اصلاح و بهینه‌سازی هزینه شده و در بودجه سال آینده نیز ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار برای این مرکز لحاظ می شود ضمن این که برای سیستم سرمایشی آن ۲۰ میلیارد ریال تعریف شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ادامه داد: خوابگاه بنت‌الهدی صدر بوشهر نیز با ۱۵ میلیارد ریال تجهیز شد که البته برای این مرکز آموزش عالی زمینی به مساحت پنج هکتار در نظر گرفته شده است.

پایان پیام//