دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر: جشنواره جایزه ملی ایثار دراستان بوشهربرگزار می شود

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.50 (1 رای)


بوشهرما:رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر: بقا و دوام فرهنگ شهادت نیازمند تبیین شاخص‌هاست   و تبیین و توضیح شاخصه‌ها فرهنگ شهادت برای بقا و دوام این فرهنگ الهی بسیار ضروری است.

به گزارش "بوشهرما" سعید رازقی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در جلسه استانی ستاد شاهد و امور ایثارگران این دانشگاه با تأکید بر اینکه عرصه ایثار و شهادت و رشادت‌هایی که در این عرصه صورت گرفته، بسیار با اهمیت و راهگشاست،

اظهار کرد: آنچه که در دیدگاه شهدا و ایثارگران و خانواده آنان در زمان نبرد حق علیه باطل در همه زمان‌ها و میدان‌های جهادی و پس از آن وجود داشته، تفکری ناب و بی ریاست که امروز باید به طور ویژه برای حفظ و نگهداری از آن، تلاش کرد.

وی با بیان اینکه به واسطه جنگ نرم و فعالیت‌های رسانه‌ای دشمنان استعمارگر، گاهی میان تفکر نسل جوان و معیار‌های اصیل اسلام و انقلاب شکاف ایجاد شده است، عنوان کرد: آنچه که به طور کامل می‌تواند با این انحرافات مقابله کند، همین فرهنگ ایثار و شهادت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه شاخصه‌های فرهنگ شهادت در جامعه وجود داشته و به وفور میان آحاد جامعه یافت می‌شود، توضیح داد: تبیین و توضیح این شاخصه‌ها و به منصه ظهور گذاشتن آن برای بقا و دوام این فرهنگ الهی بسیار ضروری است.

رازقی با بیان اینکه این مهم فقط بر عهده یک فرد، گروه و نهاد خاصی نیست، مطرح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به آن اشاره فرمودند، برای مقابله هوشمندانه با دشمنی که آگاهانه از طریق فضای مجازی و نرم افزار‌های ارتباط جمعی، لحظه‌به‌لحظه نسل جوان ما را رصد می‌کند، نیازمند مدلی اسلامی و انقلابی برای جامعه هستیم.

سرشت و ذات جوانان پاک و آماده شکل‌پذیری بوده و این وظیفه نهاد‌های فرهنگی و جامعه است که با ترسیم مسیر صحیح، به آن جهت‌دهی مطلوب دهند. فرهنگ ایثار و شهادت انقلاب اسلامی را به سرمنزل مقصود می‌رساند.

 معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بوشهر نیز با اشاره به اینکه آن چیزی که می‌تواند انقلاب و جامعه اسلامی را به سرمنزل مقصود برساند، فرهنگ ایثار و شهادت است،

باقرگرگین افزود: بزرگداشت خانواده شهدا، به حق تکریم خود شهدا و وظیفه همگانی است.

 مسئول ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز با ارائه آماری از عملکرد این ستاد، برنامه‌های آتی، تعداد دانشجویان خانواده شهدا و ایثارگران، توضیحاتی درباره اقدامات استان بوشهر درباره طرح ملی ایثار ارائه داد.

جشنواره جایزه ملی ایثار با هدف شناسایی دانشجویان و دانش آموزان نخبه ایثارگر و شاهد در زمینه‌های علمی - آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و نیز ایجاد یک رقابت سالم و پر تحرک میان این افراد زیر نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری سازمان‌هایی مانند وزارت درمان و بهداشت، وزارت علوم، آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی و مدیریت حوزه علمیه برگزار می‌شود.

پایان پیام//