دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


دانشگاه آزاد اسلامی ،مرکز اصلی آموزش عالی و نماد و اعتبار علمی شهرستان های استان است

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر :دانشگاه آزاد اسلامی ،مرکز اصلی آموزش عالی و نماد و اعتبار علمی  شهرستان های استان است

به گزارش "بوشهرما" سعید رازقی  در جلسه شورای دانشگاه این استان با اشاره به ظرفیت های متعدد بوشهر به ویژه در حوزه نخیلات، دریا و پتروشیمی، زیان ده بودن هیچ یک از واحدها و مراکز دانشگاهی استان را قابل توجیه ندانست و اظهار کرد: دانشگاه در مسیر رقابتی در تمام عرصه ها قرار دارد از این رو برنامه ریزی ها و فعالیت ها در دانشگاه، باید ورای اولویت های آموزشی و پژوهشی باشد تا بتوان پاسخگوی نیازهای دانشگاه وجامعه بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه سه رکن اساسی و مهم برای فعالیت های دانشگاه در نظر گرفته شده است، تشریح کرد: تصویب رشته های جدید و جذاب، جذب حداکثری دانشجو و کسب درآمدهای غیر شهریه ای سه راهبردی است که با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه و آمایش سرزمینی برای افق برنامه های دانشگاه استان ترسیم شده و باید برای تحقق آن تلاش مضاعف کرد.

رازقی با تأکید بر اینکه خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی مقبولیت مطلوبی در میان آحاد جامعه، سازمان ها و نهادها برخوردار است، گفت: آنچه که امروز مهم است، حفظ این جایگاه است. برای این مهم می توان از ظرفیت مساجد به عنوان پایگاه های مردمی و معنوی بهره گرفت.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه فضای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مطلوب بوده و مورد تأیید همه نهاد‌های ذی‌ربط قرار داشته است، عنوان کرد: بنیان کار دانشگاه، علمی و عقلانی است از این رو پرداختن به حواشی و اجازه ورود حواشی به دانشگاه، زیبنده هیچ مرکز علمی نیست.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه اهداف و جدال با چالش ها باید برای اعتلا و اقتدار بیشتر دانشگاه باشد، عنوان کرد: اتخاذ هر گونه تصمیم برای دانشگاه استان، علاوه بر بهره گیری از خرد جمعی، قطعا براساس خروجی عملکرد و نتایج فعالیت ها خواهد بود.

رازقی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از شهرها و شهرستان ها، مرکز اصلی آموزش عالی و نماد و اعتبار علمی آن شهرستان است، متذکر شد: یکی از مهمترین ظرفیت های دانشگاه، نیروی انسانی توانمند استکه باید براساس این توانمندی و مطابق با اهداف و مأموریت های دانشگاه، کار تعریف و برنامه ریزی کرد.

در این جلسه موضوعاتی چون مدیریت نقدینگی، اجرای دقیق طرح پویش، ایجاد مدارس مهارتی و عادی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، انعقاد تفاهم نامه های عملیاتی و مورد بررسی و اهتمام قرار گرفت.

پایان پیام//