دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر: عفاف و حجاب همواره مورد اهتمام جدی دانشگاه آزاد اسلامی است

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما:رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه ورای مسائل آموزشی و علمی، با توجه به مأموریت های جدید دانشگاه، مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی از اولویت های برنامه های این دانشگاه ولایی و مردمی است، تشریح کرد: یکی از این مباحث که همواره مورد اهتمام جدی دانشگاه آزاد اسلامی بوده، مسئله مهم عفاف و حجاب است.

به گزارش "بوشهرما" نخستین جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اعضاء هیئت علمی وابسته واحد بوشهر با حضور مدیرکل حراست و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی این واحددانشگاهی برگزار شد.

سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این جلسه با ابراز امیدواری از اینکه حضور اعضاء جدید در کادر آموزشی دانشگاه موجب تسریع در دست یابی به اهدافی که ترسیم شده است، گردد، گفت: این جلسه در قالب هم اندیشی و به منظور آگاهی اعضاء هیئت علمی وابسته از انتظارات دانشگاه و نیز دریافت نظرات و پیشنهادات شما عزیزان برنامه ریزی شده است.

دکتر رازقی با تشریح اهداف طرح هیئت علمی وابسته و دستیاران آموزشی، متذکر شد: از این طریق، اساتید جوان، با انگیزه و دارای روحیه جذب دانشگاه آزاد اسلامی شده اند که بی شک این رویکرد، آینده دانشگاه را درخشان تر خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه ورای مسائل آموزشی و علمی، با توجه به مأموریت های جدید دانشگاه، مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی از اولویت های برنامه های این دانشگاه ولایی و مردمی است، تشریح کرد: یکی از این مباحث که همواره مورد اهتمام جدی دانشگاه آزاد اسلامی بوده، مسئله مهم عفاف و حجاب است.

وی با بیان نقش مهم استادان در اثرگذاری بیشتر برنامه‌های فرهنگی، افزود: استادان برای دانشجویان، الگو و نماد هستند. بی‌شک تأثیر کلام، لحن گفتار، پوشش، رفتار و اعمال استادان تا سالیان سال بر روح و روان دانشجویان اثرگذار باقی خواهد ماند.

تجربه نشان داده که اثرگذاری ساعت‌ها کار فرهنگی به اندازه یک ساعت از زمانی که استاد به بیان نکات تربیتی در کلاس اختصاص می‌دهد، نیست. این مقام مسئول با تأکید بر اینکه خوشبختانه فضای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مطلوب بوده و مورد تأئید تمامی نهادهای ذیربط قرار داشته است، عنوان کرد: دشمنان، رسانه های معاند و مخالفان شریعت به دنبال برهم زدن این فضای الهی و معنوی دانشگاه ها هستند اما نباید اجازه داد، شاکله برنامه های دانشگاه به سمت و سوی مسائل خاص انحراف پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود داستار مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست با بیان اینکه این جریان بزرگی که به واسطه جذب دستیاران آموزشی و هیئت علمی وابسته در دانشگاه صورت گرفته، به اهداف مدنظر ختم شود، اظهار کرد: پرورش دانشجویان نخبه، ارتقاء سطح علمی دانشگاه و کیفی سازی برنامه های دانشگاه از اهم این برنامه ها است که باید مورد توجه همه ارکان دانشگاه قرار داشته باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به حدیثی از امام صادق ( ع) که می فرمایند: هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمان ها، به بزرگى ياد شود، عنوان کرد: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نیز دانشگاه در کشور وجود داشت، اما تفاوت دانشگاه پس از انقلاب اسلامی و قبل از آن در چیست؟ این مقام مسئول با بیان اینکه تفاوت دانشگاه قبل و پس از انقلاب در ایدئولوژی و نگاه عملکردی ان است،

توضیح داد: علم مد نظر اسلام و انقلاب، علم نافع است که برای همگان سودمند است. وی متذکر شد: باید تلاش کرد هویت انقلابی و اسلامی با پیوست فرهنگی در قالب برنامه های وزین و فاخر علمی به دانشجویان انتقال یابد تا زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی و صلابت جامعه شود.

پایان پیام//