دوشنبه, 24 ارديبهشت 1403  -  5 ذي‌القعده 1445 -  13 می 2024


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر: زیرساخت‌ها و تجهیزات دریایی در استان بوشهر تقویت می‌شود

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: زیرساخت‌ها و تجهیزات دریایی در استان بوشهر تقویت می‌شود.

 محمد شکیبی نسب عصر سه شنبه در نشست با کارکنان این اداره کل اظهار کرد: امید است با اقدام‌های پیش بینی شده در حوزه گردشگری بسته‌ای نیز برای جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان و بویژه پایانه بین المللی مسافربری دریایی فراهم شود.

وی بیان کرد: پروژه در حال احداث پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر با نشست‌های مکرر و پیگیری‌های روزانه بخش دریایی آن افتتاح شده و بخش سالن آن نیز که بر اساس استانداردهای بین المللی طراحی شده تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: اقدام و تاییدیه‌های بسیار خوبی نیز از سازمان بنادر برای ایجاد زیرساخت‌های مجتمع بندری نگین گرفته شده که انتظار داریم با تلاش‌های این مجموعه شرایط و بستر کار برای ورود بخش خصوصی فراهم شود.

شکیبی نسب یادآور شد: اکنون پروژه جاده و پل دسترسی مجتمع بندری نگین ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۵۰ درصد مسیر؛ سه لایه آسفالت، خط کشی و روشنایی آن تأمین شده و آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: پل فلزی مسیر یاد شده نیز سرعت بسیار خوبی دارد که پیش بینی شده این پروژه مهم زیرساختی تا خرداد سال آینده آماده افتتاح شود.

شکیبی نسب ادامه داد: در هفته حمل و نقل دو تفاهم نامه سرمایه گذاری با بخش خصوصی منعقد شده که از محل این تفاهمنامه‌ها ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در مجتمع بندری نگین سرمایه گذاری خواهد شد.

وی افزود: استان بوشهر با ۹۶۷ کیلومتر مرز ساحلی با خلیج فارس با ۱۱ بنادر تجاری در این شاخص رکوردار کشور است که پراکندگی شدید این بنادر، موضوع مدیریت پروژه‌ها و فعالیت‌های نظارتی را با سختی‌های خاصی مواجه کرده است.

شکیبی نسب ادامه داد: در طول نوار ساحلی استان بوشهر ساحل نشینان هم استانی انتظاراتی در خصوص اجرای طرح‌های توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها و تجهیزات برای بنادر دارند که در این زمینه در سفر دوم رئیس جمهور محترم به استان دستاوردهای ارزشمندی حاصل شده است.

وی افزود: در این سفر با نگاه ویژه رئیس جمهور، مجوز ترک تشریفات برای تأمین جرثقیل ۱۴۰ تن، شناور آتشخوار، یدک کش، لایروب و یک سری دیگر از تجهیزات گرفته شد.

شکیبی نسب اظهار کرد: پیرو مجوزهای دریافتی در سفر تیم اعزامی از سازمان بنادر و دریانوردی به کشور چین، توافق‌های اولیه برای تأمین تجهیزات دریایی و خشکی بنادر کشور و به‌ویژه استان بوشهر انجام شده است.

وی افزود: امید است با این روند در نیمه دوم سال آینده شاهد افزوده شدن شناورهایی جدید به ناوگان عملیاتی بنادر استان بوشهر باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سال جاری نیز با تلاش‌های انجام گرفته ۲ شناور پایش ۱ و ۲ به ناوگان عملیاتی بنادر استان بوشهر افزوده شد.

وی افزود: یک فروند شناور جست و جو و نجات دریایی به بندر بوشهر اختصاص یافته که پیش بینی شده این شناور در ماه جاری به ناوگان عملیاتی بندر بوشهر اضافه شود.

شکیبی نسب عنوان کرد: با برنامه ریزی انجام شده و تلاش و همت کارکنان، آینده خوب و روشنی برای بندر بوشهر پیش بینی می‌شود.

در این نشست مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر همراه با معاونان خود به مسائل و مطالبات کارکنان اداره کل در حوزه‌های مختلف پاسخ داد.

پایان پیام//