دوشنبه, 24 ارديبهشت 1403  -  5 ذي‌القعده 1445 -  13 می 2024


بوشهر اولویت چهارمحال و بختیاری برای طرح هم‌پیوندی با استان‌های جنوبی است

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بوشهر اولویت نخست و هرمزگان اولویت دوم چهارمحال و بختیاری برای طرح هم‌پیوندی با استان‌های جنوبی کشور است.

 علی حیدری روز شنبه در هفتمین شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: در طرح هم‌پیوندی، استان‌های بدون ساحل از اقتصاد دریا بهره‌مند و عدالت استفاده از اقتصاد دریا با تامین زیرساخت‌ها محقق می‌شود.‌

وی افزود: با اجرای این طرح ۲۷ استان کشور از اقتصاد ساحلی دریا بهره‌مند و پس از تامین زیرساخت‌ها از سوی هر استان زمین رایگان برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اختصاص می‌یابد.

۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات وزارت نفت به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت


رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت برای ۱۱۸ طرح این استان اختصاص پیدا کرده است.

حمیدرضا منتظری تاکید کرد: این در حالی است که به‌علت برخی موانع فقط امکان تصویب ۸۹۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ۵۲ طرح وجود دارد.

وی افزود: از این مبلغ یک‌هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی است و ربطی به شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری ندارد.

منتظری به شناسایی ۳۵ طرح جدید نیازمند مجوز ماده ۲۳ در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: هنوز نقطه جغرافیایی پنج طرح مشخص نشده است.

وی اجرای طرح مولدسازی با هدف کمک به تامین و تقویت اعتبارات عمرانی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و یادآور شد: بسیاری استان‌های کشور بسته مولدسازی را تهیه و تصویب کرده‌اند و باید در استان هم عملیاتی شود تا در عمران و آبادانی تاثیرگذار باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری بهره‌مندی از درآمدهای پایدار را ضروری دانست و اظهار داشت: در یک‌ماه اخیر چهار نشست با معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برای جذب اعتبارات استان برگزار شد.

منتظری گفت: سامان‌دهی سکونتگاه‌های غیررسمی، اعتبارات مدیریت بحران، هم‌پیوندی با استان‌های ساحلی و طرح‌های پژوهشی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری مورد توجه جدی قرار دارد.

۵۰۹۶ میلیارد ریال اعتبار محرومیت‌زدایی به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت


همچنین معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال پنج هزار و ۹۶ میلیارد ریال اعتبار از محل محرومیت‌زدایی به استان اختصاص پیدا کرد./ایرنا

پایان پیام//

اردشیر آذر تاکید کرد: از این مبلغ تاکنون ۴۵۵ میلیارد ریال به ۱۷ طرح چهارمحال و بختیاری ابلاغ شده و بقیه اعتبار ملی است.

وی افزود: اولویت اختصاص اعتبارات محرومیت‌زدایی در سال‌جاری با طرح‌هایی است که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از اعتبارات محرومیت‌زدایی استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.