سه شنبه, 01 خرداد 1403  -  13 ذي‌القعده 1445 -  21 می 2024


در نشست شورای شهر مطرح شد؛ شهردار بوشهر: زمین شهرداری در قصرالدشت شیراز "خدابیامرز" شد!/ قیمت میوه بوشهر دست 2 نفر است

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: نشست علنی شورای شهر بوشهر با حضور همه 6 عضو در شرایطی برگزار شد که تنها مصوبه آن، بررسی لایحه شهرداری درباره نامگذاری معابر بود که مربوط به قبل از اتفاقات شورا و حضور ترکیب جدید آن بود.

به گزارش خلیج فارس؛ براین اساس با نامگذاری معابر جدید در محلات تنگک ها، امامزاده، سرتل، رایانی و شهرک نیایش موافقت شد.

حساسیت برخی اعضای شورای شهر درباره نامگذاری ها به قدری عجیب بود که باعث شد 18 مورد پیشنهاد شهرداری حدود یکساعت وقت شورا را بگیرد و لوایح دیگر به جلسه بعد موکول شود.

اجرای بازارچه میوه و تره بار در دو نقطه شهر

در بخش نخست این جلسه، پس از نطق های اعضا، شهردار که به همراه نوری معاون مالی و اداری در صحن شورا حضور داشت، توضیحاتی داد.

حسین صالحیان تاخیر در آسفالت خیابان پاسارگاد را ناشی از برخی انشعاب های آب و فاضلاب دانست و گفت که موانع رفع شده و این هفته پروژه به اتمام می رسد.

وی همچنین از ارسال لایحه ای برای بخشودگی بخشی از اجاره بهای فضاهایی که در مالکیت شهرداری می باشد و از کرونا آسیب دیده اند در آینده نزدیک خبر داد.

وی درباره ضرورت ایجاد بازارچه های میوه و تره بار در محلات نیز گفت: قبلا شورای شهر 5 نقطه را برای ایجاد این بازارچه ها تعیین کرده بود که فقط دو نقطه مشکل ترافیکی یا شهرسازی ندارد؛ یکی در ورودی محله ریشهر که در حال برپایی غرفه های آن هستیم، دیگری در منطقه یک که بزودی فراخوان تعیین پیمانکار آن برگزار می شود. اما سه نقطه دیگر نیازمند جایگزینی جدید و ارسال لایحه جهت تصمیم گیری شورای شهر است.

صالحیان با بیان اینکه صرفا با ایجاد این بازارچه ها چندان به پایین آمدن میوه در مرکز استان خوش بین نیستم، گفت: باید سازمان میادین و تره بار داشته باشیم که شهرداری فاقد آن است، ضمن اینکه قیمت میوه باید در کارگروهی توسط سازمان های صمت و جهادکشاورزی بصورت روزانه اعلام شود که در بوشهر این موضوع مغفول واقع شده، مهمتر از همه اینکه بررسی ما نشان می دهد قیمت میوه در مرکز استان توسط دو آقا تعیین می شود که افراد اصلی تامین بار از اطراف هستند، روی همین موضوع سیب 8 هزارتومانی را 20 هزارتومان می خریم و نارنگی 6 هزارتومانی را به ما 15 هزارتومان می فروشند.

نظرات متفاوت برای خانه امید بازنشستگان

شهردار بوشهر در بخش دیگر اظهاراتش درباره سوال رفاهی عضو شورا پیرامون همکاری برای احداث خانه امید بازنشستگان گفت: گروهی که پیگیر موضوع برای ایجاد این ساختمان شده اند، نظرات متفاوتی دارند، طوری که برخی روی پارک شغاب و برخی نیز پارک دواس روبروی میدان پرستار نظر دارند. این گروه اخیرا پیشنهاد پارک نسترن در منطقه یک را هم دادند که کل آن فضای سبز و پارک است و برای ساختمان سازی جهت خانه امید بازنشستگان موردتایید ما نیست. نهایتا گزینه شغاب و دواس در متراژ 400 متر آمادگی واگذاری داریم تا اعتباری که از کشور گرفته شده، برگشت نخورد.

عضو شورا خطاب به شهردار: باید همین جا قبر پیش خرید می کردید نه یزد!

صالحیان همچنین درباره تذکر پیرامون مشکلات آرامستان جدید بوشهر در جاده نیروگاه و ضرورت پیش فروش قبور جهت تامین هزینه های آن گفت: موافق پیش فروش هستم و در یزد هم ما این رویکرد را داشتیم و من در آرامستان آنجا حفره ای برای خودم دارم. البته نبود سازمان آرامستان ها در شهرداری بوشهر هم ایراد است که باید برای آن تدبیر شود.

در این زمان یکی از اعضای شورا به شوخی به شهردار گفت: شما باید در آرامستان بوشهر برای خودتان حفره ای سفارش می دادید نه یزد! پس از خنده حاضران، صالحیان هم به شوخی پاسخ داد: وقتی شهردار این اعضای شورا داره، غم نداره! عضو دیگر هم گفت: منظورمان این است که بوشهر نمی خواهد به این زودی شما را از دست دهد!

نیروی انتظامی مامور نمی دهد

در ادامه، شهردار درباره افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: بیش از 50 روز است از نیروی انتظامی درخواست مامور به عنوان ضابط عام جهت همراهی بچه های شهرداری در برخورد با تخلفات شهری را کرده ام، ولی هنوز به نامه ما پاسخ داده نشده است. این درحالیست که استاندار هم با فرمانده انتظامی استان در خصوص این همکاری صحبت کرده است. من از شورا تقاضا دارم فرمانده انتظامی استان را دعوت کرده و جلسه ای برای تعامل و همکاری برگزار شود.

بهانه جدید برای تاخیر بیشتر در تقاطع مطهری

صالحیان همچنین درباره روند کند تقاطع میدان شهید مطهری هم گفت: یکی از مشکلاتی که پیمانکار اعلام کرده، پایه های برق فشار قوی است که ارتفاع کافی از عرشه پل ندارد و برق منطقه ای فارس هم حاضر به اجرای تفاهم نامه موردنظر شورا درباره اجرای زمینی این خطوط نیست. من به مدیران برق فارس تاکید کرده ام نظر من و شورا اجرای زمینی است، مشابه کاری که در شیراز و شهرهای دیگر می شود، ولی آنها می گویند اعتبار نداریم. نهایتا موضوع به استاندار منتقل شده تا تعیین تکلیف شود. پیمانکار هم در بازدید نمایندگان استانداری و سازمان بازرسی اعلام کرده برق می تواند پروژه را به تاخیر بیندازند.

وی اد امه داد: مشکل دیگر این است که پیمانکار گفته در این گرانی ها نمی تواند 17 میلیاردتومان میله گرد بخرد و میزان تعدیل پروژه بالا می رود، از این رو پیشنهاد کرده شهرداری میله گرد خریداری و دپو کند که قرار است در شورای فنی استان درباره این پیشنهاد بحث و بررسی شود.

زمین شهرداری بوشهر در قصرالدشت "خدا بیامرز" شد!

صالحیان همچنین درباره اظهارات پوربهی رییس شورا درباره اینکه پیگیری شورای سوم که وی عضو آن بود برای زمین های شهرداری بوشهر در شیراز و برازجان نافرجام ماند و بعد هم رها شد، اظهار داشت: زمین شهرداری در شیراز که در مسیر قصر الدشت است، نصف آن تصرف شده و فقط 3 هزارمتر مانده که سندش در شهرداری گم شده و باید گفت خدابیامرز شده است. البته من پس از اطلاع از موضوع، به حراست، املاک و حقوقی دستور پیگیری و گزارش موضوع را داده ام. زمین برازجان هم در مسیر خیابان شریعتی این شهر، در اختیار شرکت های آب و برق است که معاونت مالی ما پیگیر تنظیم اجاره برای آن می باشد.

پوربهی زمین شهرداری در شیراز را با ارزش دانست و یاداور شد که این محل در زمان قحطی، جهت انبار آذوقه مردم شهر خریداری گردید ولی بعدها برای بهره برداری مناسب و ارزش افزوده به مورد توجه واقع نشد و نصف آن تصرف شده، الان هم طبق اعلام شهردار سندش گم شده، هرچند از شهردار می خواهم اگر در سیستم خودشان به نتیجه نرسیدند، از طریق ثبت اسناد پیگیر مالکیت باشد، چون اموال مردم شهر است.

به گفته وی، البته شهرداری در شهر دیر هم زمینی دارد که معاون مالی شهرداری از آن ابراز بی اطلاعی کرد!