دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر پیشنهاد کرد: خیابان لیان شرقی می تواند گزینه مناسبی برای دستفروشان باشد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: نشست علنی شورای شهر بوشهر با حضور هر 6 عضو در شرایطی با موضوع بررسی لوایح ارسالی شهرداری برگزار شد.

 در این جلسه با لایحه شهرداری درخصوص دریافت 4 میلیارد و 480 میلیون تومان تسهیلات برای نوسازی 20 دستگاه اتوبوس از صندوق کارآفرینی امید مصوب شد.

 

همچنین لایحه دیگری درخصوص توافق با شرکت اسنپ برای اخذ 2 درصد از کرایه هر مسافر بابت استفاده از زیرساخت های شهری مصوب شد. رباب عبیدی عضو شورا با اشاره به اینکه این مصوبه درآمد پایداری برای شهرداری است، تاکید کرد که باید نظارت شود تا منجر به افزایش کرایه تاکسی های اینترنتی نشود.

لایحه دیگری که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت، پیشنهاد شهرداری برای پرداخت حدود 4 میلیون تومان مابه تفاوت عیدی به کارمندانش بود تا مبلغ عیدی آنها با نیروهای کارگری همسان سازی شود.

به گفته نوری معاون مالی اداری شهرداری، این پیشنهاد از سوی صالحیان شهردار مطرح شده و گویا در یزد هم اجرا شده، چرا که عیدی نیروهای کارمندی 1.5 میلیون تومان است و با نیروهای کارگری فاصله دارد.

با این حال عبدالخالق برزگرزاده با اشاره به قوانینی که اختصاص پاداش به کارمندان را فقط 2 بار در سال محدود کرده، عقیده داشت: به نظر می رسد شهرداری می خواهد کسری بودجه و از طرفی اخصتصا پاداش بیش از سقف تعیین شده را با این مجوز جبران کند.

پوربهی و رفاهی دو عضو دیگر شورا نیز نسبت به این پیشنهاد شهرداری انتقاد داشته و نهایتا قرار شد پس از جلسه رسمی پیرامون آن بررسی بیشتری صورت بگیرد.

در حالی شهردار بوشهر دو هفته پیش سندی با عنوان لایحه بودجه 1400 را به شورا تقدیم کرده بود که طبق اطلاع «خلیج فارس» لایحه ای در آن نبوده و بیشتر جنبه نمادین داشته است!

نهایتا در این جلسه نوری معاون مالی شهرداری اسناد لایحه پیشنهادی بودجه را به رییس شورای شهر داد، موضوعی که جای تامل و بررسی دارد، هرچند هیات رییسه شورا در این خصوص سکوت اختیار کردند.

رباب عبیدی عضو شورا در نطق خود در این جلسه با اشاره به گلایه دستفروشان نسبت به برخوردهای تند سدمعبر شهرداری گفت: این افراد می گویند اگر بساط نکنند، شب نانی سر سفره ندارند. در این شرایط وخیم اقتصادی، شهرداری باید مکانی را جهت فعالیت آن ها ایجاد کند.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر پیشنهاد کرد: خیابان لیان شرقی می تواند گزینه این کار برای ساعت خاصی از شب باشد تا این قشر هم در مشکلات اقتصادی دست تنها نمانند.

با این حال پوربهی رییس شورای شهر با اشاره به تجربه بازدید چندسال پیش از ترکیه و فعالیت گسترده دستفروشان در ساعتی از شب، گفت: بازارچه میوه و تره بار شهرداری که رها شده و فقط روزهای پنجشنبه و جمعه بازار هفتگی در بخشی از آن برگزار می شود، می تواند فضایی برای دستفروشان باشد و شهرداری در این خصوص برنامه ارائه کند.

وی از یادداشت تذکر عبیدی در این خصوص و انتقال به شهردار خبر داد.

حیدر رفاهی عضو شورای شهر بوشهر نیز در نطق پیش از دستور خود گفت: در نشست کمیسیون‌ مالیاتی قرار بود برای سال آینده پی منطقه‌ای صد درصد افزایش یابد اما با رایزنی‌های که داشتیم این افزایش به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد تا مشکلات شهروندان کمتر شود.

او ادامه داد: به دلیل برگزار نشدن جلسات کمیسیون‌ ماده ۱۰۰ در بازه‌ زمانی خاص و در این کمیسیون، باعث گلایه شهروندانی شده بود که در این کمیسیون پرونده‌ داشتند.

این عضو شورای شهر بوشهر افزود: با همت همکاران در شهرداری به ویژه حوزه شهرسازی و انتقال پرونده‌ها به شهرداری منطقه یک برای تسریع در بررسی، در سه ماهه‌ اخیر ۱۸ جلسه برگزار کردیم و همه پرونده‌ها در کمیسیون بدوی به صفر رسید و امیدواریم با توجه به میزان بیشتر پرونده‌ها درمنطقه دو به زودی شاهد صفر شدن این پرونده‌ها در کمیسیون بدوی این منطقه نیز باشیم.

رفاهی همچنین عنوان کرد: شهروندان زیادی از تاریکی کوچه‌های بوشهر گلایه‌مند هستند و شاهد سرقت‌های در کوچه‌های تاریک بوده ایم که از اداره برق درخواست داریم موضوع روشنایی معابر در دستور کار خود قرار دهد.

نایب رئیس شورای شهر بوشهر هم در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورا با اشاره به مصاحبه کمالوند سرمربی شاهین شهرداری که گفته عزمی برای تقویت تیم نبوده، گفت: شوراى شهر و شهردار بیشترین همراهی را برای حمایت از تیم شاهین شهرداری بوشهر داشته‌اند و هدف ما صعود تیم به لیگ برتر بوده است.

مهرزاد آسایش ادامه داد: در اولین روز‌های تشکیل شوراى شهر بودجه ۷ میلیارد تومانى برای امسال تیم شاهین مصوب کردیم و در همه بازی‌ها بیشتر اعضا حاضر بودند و همیشه حامی تیم بوده ایم.

او با توجه به انتشار خبر استعفای فراز کمالوند بیان کرد: ضمن قدردانی از او، امیدواریم مربی جذب شود که در شان نام و جایگاه شاهین باشد و به طور قطع شورا و شهردار حمایت خود را همچنان ادامه خواهد داد تا شاهد تداوم نتایج خوب تیم در مسابقات باشیم.

عبدالخالق برزگرزاده عضو شورای شهر هم با بیان اینکه انتظارات از شهرداری و شورای شهر برآورده نشده، گفت: اعضای شورا و شهردار در محلات نشست هایی دارند، ولی برای اجرای تعهدات به مردم در این نشست ها اقدام موثری نمی شود.

به گفته وی، اگر برای مردم کاری نمی کنیم، حداقل وقت شان را با جلسات بی نتیجه نگیریم./منبع خلیج فارس