دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


شهرداری بوشهر برای حمایت از هنرمندان برنامه ویژه دارد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.50 (1 رای)

بوشهرما: شهردار بوشهر گفت: شهرداری بوشهر در راستای بروز و ظهور استعدادهای هنری برنامه ویژه برای حمایت از هنرمندان دارد.

 حسین حیدری روز پنج‌شنبه در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر در بوشهر اظهار کرد: شهرداری بوشهر در این زمینه برای تشویق و ترغیب هنرمندان برنامه جدی دارد و در سازمان فرهنگی هنری این دیدگاه وجود دارد که بوشهر در تمام زمینه های موسیقی، تئاتر و سایر رشته‌های هنری سرآمد تمام استان‌ها باشد.

وی بیان کرد: در این راستا باید برای مناسبت های مختلف برنامه های ویژه ای برای هنرمندان داشته باشیم تا زمینه رشد و بالندگی هر چه بیشتر هنرمندان استان و شهر بوشهر را داشته باشیم.

شهردار بوشهر تصریح کرد: هنر دمیدن روح در کالبد انسان و هنرمند واقعی خداوند تبارک و تعالی است و هر چیزی که در عالم هستی وجود دارد هنر خداوند است که در همه چیز نمایان شده است.

وی گفت: حرکت زیبای دریا و جابجایی ابرها همانند موسیقی برای انسان می‌نوازند و هنر تنها وسیله‌ای است که انسان را به خدا نزدیک می‌کند.

حیدری اظهار کرد: هنر به معنای شفافیت و صداقت است و انسان در هنر هیچگاه قادر به گفتن دروغ نبوده و همیشه در هنر از حقایق صحبت می‌شود.

وی افزود: برای نمونه در خیلی وقت‌ها در صحبتی ۲ ساعتی نمی توان مطلبی را اداء کرد اما در یک بیت بهترین درس را داد.

حیدری ادامه داد: ساماندهی هنرمندان و کشف استعدادها در مدارس می‌تواند زمینه‌ساز رشد دانش آموزان در رشته‌های هنری محقق کند.

وی تاکید کرد: با هدف حمایت و برنامه ریزی برای حمایت باید همواره اطلاعات و داده‌ها قوی و به روز باشد.

در حاشیه این آیین به پاس حمایت های موثر حسین حیدری شهردار بوشهر از برگزاری جشنواره تئاتر منطقه ای فجر، لوح تقدیر اهدایی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وی اهداء شد.


رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر گفت: حمایت و صیانت از گونه‌های مختلف موسیقی با تمرکز بر موسیقی کلاسیک ایرانی و نواحی ایران، تلاش برای پویایی موسیقی هنری و برخورداری آن از زیرساخت های لازم در دستور کار جدی این انجمن است.

حماسه حق پرست افزود: در راستای حمایت و ماندگاری گونه‌های مختلف از موسیقی یاد شده، حمایت از نسل جوان موسیقی، ارتقاء ذائقه شنیداری از جمله هدف‌های انجمن موسیقی استان بوشهر است.

وی ادامه داد: ذائقه شنیداری مردمان ما باید موسیقی فاخر و جدی را بشنود که در این راستا تلاش‌های خوبی عملیاتی شده است.

حق پرست اظهار کرد: در این زمینه می طلبد کار و تلاش بیشتری در گونه‌های اصیل شامل موسیقی کلاسیک ایرانی، موسیقی دستگاهی و موسیقی نواحی و مقامی انجام شود.

وی یادآور شد: رسول غریبی با زنده نگه داشتن نیمه‌های بوشهر، احمد علی شرفی، علی ستوده، پولاد اسماعیلی، مجید پاکدل از مفاخر و پیشگامان روایت موسیقی استان بوشهر هستند که انجمن موسیقی استان با داشتن چنین مفاخری به خود می‌بالد.

حق پرست ادامه داد: امید است این راه و مسیر روشن تداوم داشته باشد تا شاهد اجرای موسیقی فاخر در استان باشیم.

وی گفت: با توجه به ظرفیت زیاد موسیقی استان بوشهر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قول دادند هنرستان موسیقی پسرانه بوشهر از مهرماه سال جدید گشایش یابد.

حق پرست افزود: با توجه به اینکه مصوبه احداث هنرستان موسیقی پسرانه بوشهر گرفته شده انتظار است با تامین مکان موردنیاز زمینه فعالیت این مرکز هرچه زودتر فراهم شود.