جمعه, 21 ارديبهشت 1403  -  2 ذي‌القعده 1445 -  10 می 2024


بازسازی 57 مدرسه تخریبی در شهرستان دشتستان ضروری است

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.75 (2 رای)
بوشهر ما: ششمین جلسه شورای اداری دشتستان بعدازظهر سه شنبه 28 شهریور ماه، به ریاست احمد بنافی فرماندار دشتستان و با حضور معاونین فرماندار، بخشدار مرکزی، بخشداران، امام جمعه برازجان، فراجا، فرمانده سپاه جوادالائمه شهرستان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برازجان برگزار شد.
 
فرماندار دشتستان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مجموعه دستگاه های اجرایی شهرستان و اصحاب رسانه که بار اصلی تبیین و بصیرت افزایی را در بخش مختلف برعهده دارند، گفت : پیاده روی ولایت یکی از برنامه های بزرگ فرهنگی است که آمیخته با شور و شعور مردم دلداده ای که به اهل بیت عنایت دارند، امسال هم شهرستان دشتستان این سنت حسنه ای را که چندین سال گذشته برپا شده را با یک شکوه و نظم بیشتری برگزار کرد.
 
احمد بنافی بازگشایی مدارس را یکی از سنگین ترین کارها در طول یکسال دانست و گفت : سال گذشته یکی از چالشی ترین حوزه های ما بحث بازگشایی مدارس بود که طی دو سال گذشته عملا، ما چالش کرونا را داشتیم که عمده مدارس ما نیاز به پاکسازی، نظافت، تعمیر و نگهداری داشت.
 
این مقام عالی دولت با بیان اینکه در دوره کرونا مجموعه آموزش و پرورش فشار سنگینی را متحمل شده بود اذعان داشت : با مدیریتی که مجموعه روسای آموزش و پرورش شهرستان داشتند توانستیم عبور کنیم و امسال وضعیت ما خیلی بهتر است، ضمن اینکه طبیعی است که یک جایی هم نارضایتی شکل می‌گیرد.
 
ایشان با بیان اینکه شهرستان دشتستان دارای57 مدرسه تخریبی است عنوان کرد : در سال گذشته 12 مدرسه را شروع کردیم و امسال هم 12 مدرسه دیگر را آغاز کردیم و یک مدرسه هم در شبانکاره به آنها افزوده شد که آغاز مرمت آنها را شروع کردیم که نیاز به یک بازده زمانی دارد که به بهره برداری برسد.
 
بنافی با ابراز خرسندی و رضایت مندی از مجموعه آموزش و پرورش شهرستان گفت :واقعا تقوا و عدالت به طور واقعی در مجموعه آموزش و پرورش اجرا می‌شود و لازم است دستگاه های اجرایی بطور خاص با این مجموعه همکاری لازم را داشته باشند.
 
فرماندار دشتستان خطاب به شهرداری های سطح شهرستان جهت تعیین و تکلیف مانده اعتبارات تمللک و دارایی سال گذشته متذکر شد : به غیر از شهرداری برازجان تاریخ پایانی تا 31 شهریورماه، 1402، اگر این مبالغ باقیمانده که در حساب آنها است نقد نشود، یقینا برگشت می‌خورد و اجازه هزینه کرد، آنها را در ماه آتی نخواهد داشت.
 
مدیر میراث فرهنگی و گردشگری دشتستان نیز در این جلسه با بیان اینکه در آستانه هفته گردشگری قرار داریم گفت : همه ساله سازمان جهانی گردشگری از سال 1980 روز 27 سپتامبر، را به عنوان روز جهانی گردشگری انتخاب کرده که هرساله در این روز همایش و جشن هایی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.
 
سیده خدیجه حسینی ادامه داد: توجه بیشتر به صنعت توریسم و گردشگری برای توسعه و گسترش آن و بالا بردن سطح آگاهی مردم در مورد بخش گردشگری در جامعه سهم گردشگری و اهداف توسعه پایدار و تاثیر گردشگری بر ارزش های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان از جمله اهداف روز جهانی گردشگری است.
 
حسینی سرمایه گزاران را یک پل ارتباطی بین کشورهای عضو مشاغل و سرمایه گذاران دانست و افزود : در نشست عصر یکشنبه 26 شهریورماه، 1402 سپتامبر 2023، چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو، پرونده کاروانسراهای ایران بررسی و با تصویب اعضای کمیته به عنوان بیست و هفتمین میراث فرهنگی ملموس، ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد. 
 
حسینی پرونده کاروانسراهای ایران را 54 کاروانسرای تاریخی در 24 استان کشور عنوان کرد و ادامه داد: از بین صدها کاروانسرا، انتخاب شده و در توزیع ویژه گی های این پرونده کاروانسراها، یکی از مهمترین اشکال معماری ایران هستند که باعث توسعه مسیرها و نیازهای مرتبط با خواسته ها و مقتضیات سفر شده است.
 
وی کاروانسراها را نتیجه خلاقیت و نبوغ معماران ایرانی در طول تاریخ دانست و اذعان داشت : با توجه به اینکه دشتستان دارای بیشترین وسعت و جاذبه های تاریخی، طبیعی خصوصا جاذبه های کوهستانی بخش ارم و بوشکان گرفته تا با هنر دست صنعت گران ما، و 70 شهر ملی حصیر بافی در آبپخش داریم، که متاسفانه زیر ساخت های مناسبی نداریم که در خور و شان گردشگران باشد.
 
شهردار برازجان نیز جلسات اجرای همایش پیاده روی بزرگ ولایت در برازجان را ذیل تشکیل 6 کمیته عنوان کرد و گفت : هر کمیته وظیفه مشخصی برایش تعیین کردیم و امسال هم قبل از اجرای پیاده روی، ماشین آلات شهرداری، واحد پسماند و خدمات شهری را آنجا مستقر کردیم و 70 مخزن زباله در مسیر استقرار یافت و همچنین 225 نفر نیروی انسانی، 17 خودروی امداد و آتش نشانی، 60 دستگاه موتور سیکلت که به صورت خودجوش مشارکت داشتند، که این پیاده روی با کمترین نواقص برگزار شد.
خبرنگار - مریم باصولی