چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403  -  7 ذي‌القعده 1445 -  15 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست فرهنگی هنری معاون ارشاد استان بوشهر: جشنواره ملی خوشنویسی قرآنی در بوشهر برگزار می شود


معاون ارشاد استان بوشهر: جشنواره ملی خوشنویسی قرآنی در بوشهر برگزار می شود

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: معاون فرهنگی و رسانه‌ای، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرگفت: دومین دوره جشنواره ملی خوشنویسی قرآنی در بوشهر برگزار می شود.

 وحید حیدری ظهر پنج شنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی قرآنی در بوشهر گفت: قرآن کریم همواره با هنر خوشنویسی عجین بوده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: برای فراگیر کردن هنر خوشنویسی در سطح جامعه باید بستر مناسب را برای ارائه ظرفیت‌ها فراهم کرد تا نه تنها هنرمندان بلکه آحاد مردم جامعه بویژه نوجوانان و جوانان با این هنر ارتباط برقرار کنند.

حیدری با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی قرآنی گسترش فرهنگ قرآن کریم در قالب هنر است، افزود: این رویداد فرهنگی، هنری و قرآنی می‌تواند علاوه بر ترویج این هنر مقدس، جامعه هدف کودک، نوجوان و جوان را به آموزش قرآن و فعالیت‌های در این راستا تشویق و ترغیب کند.

وی عنوان کرد: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مؤسسات قرآنی، مدارس و انجمن‌های خوشنویسی می‌توان این هنر را در جامعه گسترش داد و موجب اعتلای بیش از پیش جایگاه هنر خوشنویسی شد.

رئیس انجمن خوشنویسان استان بوشهر خوشنویسی را یک هنر فاخر بیان کرد و گفت: به منظور بسط و گسترش فرهنگ قرآن کریم باید آموزه‌های این کلام الهی با شیوه‌های هنری بیان شود تا بهتر بتوانیم مفاهیم و پیام را به مخاطب القا کنیم.

سید محمد موسوی اظهار کرد: خوشنویسی هنر اول جهان اسلام است و از دیرباز در کشور از احترام خاصی برخوردار است.

وی افزود: بالا بردن سطح جشنواره حائز اهمیت است تا با برنامه‌ریزی مناسب و هم‌اندیشی برنامه‌ای در شأن و منزلت جامع‌ترین کتاب آسمانی و هنر خوشنویسی برگزار شود.

وی گفت: فراخوان دومین دوره جشنواره ملی خوشنویسی قرآنی تا پایان ماه جاری از طریق سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و پیام‌رسان‌ها در فضای مجازی منتشر و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین حاضرین در ادامه نکاتی را در ارتباط با برگزاری جشنواره از جمله طراحی پوستر اطلاع‌رسانی، جوایز نفرات برگزیده، انتخاب داوران و موضوع بخش ویژه جشنواره بیان کردند که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.