سه شنبه, 25 ارديبهشت 1403  -  6 ذي‌القعده 1445 -  14 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست فرهنگی هنری جشنواره سراسری مشاعره علوی بهمن ماه در استان بوشهربرگزار می شود


جشنواره سراسری مشاعره علوی بهمن ماه در استان بوشهربرگزار می شود

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

جنوب امروز:معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهرگفت : جشنواره سراسری مشاعره علوی دراستان بوشهر برگزار می شود.

باقرگرگین در گفت وگو با جنوب امروز وپایگاه بوشهرما افزود : این جشنواره درسطح ملی ازمهرماه جاری آغازشده و ۱۵مهرماه رونمایی ازپوستر آن صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: پیش رویداد این همایش باحضور ۵۰نفر طی یک رقابت جذاب وتنگاتنگ درعیدسعید غدیرخم برگزار و برگزیدگان مورد تقدیر قرار گرفتند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهرتصریح کرد: ۷ و ۸ بهمن ماه جاری به صورت حضوری دردومرحله مقدماتی و نهایی برگزار وبه برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

به گفته وی ثبت نام دراین جشنواره تا ۲۵ دی ماه سال جاری ادامه دارد و تاکنون ۹۰ نفر ازسراسرکشور درآن ثبت نام نموده اند. ایشان اضافه کردند ثبت نام در جشنواره از طریق پیام رسان ایتا و بله از طریق شماره تلفن های 09171708730 و 09177745153 صورت می پذیرد.

گرگین با اشاره به برگزاری جشنواره مشاعره علوی برای دومین بار در بوشهر عنوان کرد: وجه تمایز این دوره اضافه شدن بخش ویژه دانش آموزی به جشنواره است. ایشان ادامه داد که این برنامه از سری برنامه های تجلی امامت و ولایت در نسبت با واقعه غدیر و در راستای ترویج فرهنگ علوی است که خوشبختانه همواره با استقبال مردمی و نیز شرکت کنندگان از سراسر کشور همراه بوده است.

وی متذکر شد: به منظور کیفی‌گرایی جشنواره، امسال نیز از داوران متخصص، اهل فن و باسابقه در گزینش ابتدایی افراد استفاده می شود.

گرگین در خصوص جوایز پیش بینی شده برای این جشنواره، اظهار کرد: ضمن ارائه تندیس و جوایز نقدی به نفرات اول تا پنجم با حمایت‌هایی که از سوی متولیان برگزاری جشنواره شده، شرکت‌کنندگان در این جشنواره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

به نفر اول مبلغ 5 میلیون تومان، نفر دوم 4 میلیون، نفر سوم 3 میلیون، نفر چهارم 2 میلیون و نفر پنجم 1 میلیون تومان اهدا خواهد شد. ضمن اینکه به تمام شرکت کنندگان در جشنواره، هدیه ای تقدیم خواهد شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با اشاره به گستره ملی جشنواره مشاعره علوی از به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها و المان‌ها در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره خبر داد و اضافه کرد: این جشنواره به عشق حضرت علی (علیه السلام) و درصدد درونی سازی معرفت علوی و الگوسازی برای جوانان از طریق شعر که ابزاری بسیار لطیف و اثرگذار است، هستیم.

ارزش اینگونه فعالیت های فرهنگی که برای اهل بیت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم بوده، پایانی ندارد و باید تلاش کنیم با کیفیت بسیار و بسط رسانه‌ای مطلوب به جامعه معرفی شود.

این مقام مسئول یادآور شد: این برنامه فرهنگی با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر و مشارکت و حمایت بنیاد بین المللی غدیر بوشهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، شورای اسلامی شهر بوشهر، دانشگاه خلیج فارس، دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر، بسیج هنرمندان استان بوشهر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برگزار خواهد شد.

پایان پیام//