دوشنبه, 24 ارديبهشت 1403  -  5 ذي‌القعده 1445 -  13 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست خواندنی ها استادجامعه شناسی سیاسی :نوعی مدرنیزاسیون وقبول هنجارهای مدرنیته در لایه‌های پایین در ایران اتفاق افتاده است


استادجامعه شناسی سیاسی :نوعی مدرنیزاسیون وقبول هنجارهای مدرنیته در لایه‌های پایین در ایران اتفاق افتاده است

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

 

،بوشهرما: استادجامعه شناسی سیاسی دانشگاه علامه گفت: در حدود 30 سال گذشته به واسطه فشار و تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای وشبکه‌های مجازی نوعی مدرنیزاسیون از پایین و قبول هنجارهای مدرنیته در لایه‌های پایین اتفاق افتاده است.

محمد باقرخرمشادافزود: فضای فرهنگی ایران را وارد یک دو قطبی کرده که در یک سوی آن نوعی تجددگرایی داوطلبانه وجود دارد و در یک طرف آن ارزش‌های سنتی و دینی قرار دارد که طبعاً‌ هم حاکمیت در این بخش دوم قرار دارد.

معاون اسبق سیاسی وزیر کشور دولت سیزدهم اضافه کرد:در اتفاقات سال گذشته این دو گانگی و دوقطبی ایجاد شده با اثرپذیرها و مداخلات خارجی و با فوت یک فرد به عنوان جرقه ظهور و بروز پیدا کرد.

مخالفان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در تحلیل‌های خود به این جمع بندی رسیدند که صرف مخالفت و یا زدن جمهوری اسلامی ایران کفایت نمی‌کند و این نظام ساقط نخواهد شد. در اتفاقاتی که در سال 1401 رخ داد تلاش شد از جامعه ایران تقدس زدایی شود. در واقع هر چیزی که رگه قدسی داشت مورد هجوم قرار گرفت. از ارزش‌های دینی تا ارزش های ملی. اتفاقاتی مثل پرچم سوزی هم در همین راستا قابل تحلیل است.