یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403  -  11 ذي‌القعده 1445 -  19 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست اجتماعی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان بوشهر تدوین شد


سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان بوشهر تدوین شد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.50 (1 رای)

بوشهرما:مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان قبل از مسئولیت خود دراین سمت خبر داد و اضافه کرد: این سند راهگشای خیلی از مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان بوشهر است.

رقیه زنگنه‌نژاد زنان را محوریت پویایی جامعه دانست و بیان کرد: وجود زن توانمند در جامعه و خانواده، سایر اعضا خانواده و جامعه به واسطه این توانمندی رشد می‌کند.

وی با بیان اینکه برش‌های شهرستانی سند ارتقا وضعیت زنان استان بوشهر تدوین شده گفت: در این حوزه فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و تهدیدات، آسیب‌ها و مسائل خاص حوزه زنان مورد توجه قرار گرفته است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر بیان کرد: براساس سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان، اشتغال، بیکاری جوانان، طلاق، نرخ مشارکت اقتصادی، مهارت‌های زندگی زوجین و مشکلات اقتصادی زنان سرپرست خانوار شناسایی و معرفی شود.

زنگنه‌نژاد اضافه کرد: در سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان بوشهر شاخص‌هایی مانند ورزش و تفریح، آسیب‌شناسی بانوان، سواد، وضعیت اقتصادی، ویژگی عمومی جمعیتی، سلامت و بهداشت مشارکت‌های سیاسی مدنی و ازدواج و طلاق مورد توجه قرار گرفته است.

وی کارآفرینی و اشتغال زنان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در عرصه حمایت از محصولات تولیدی بانوان در اجرا طرح مشاغل خانگی، ایجاد بازارچه‌های دائمی برای کارآفرینی بانوان است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر بیان کرد: در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر بازارچه‌های موقت به همکاری شهرداری‌ها، شورای شهر و فرمانداری‌های شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است ولی هدف اصلی ایجاد بازارچه دائمی کسب و کار بانوان است.

زنگنه‌نژاد از راه‌اندازی صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی برای اشتغال‌زایی خبر داد و بیان کرد: دومین صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در شهرستان دیلم با محوریت کشاورزی راه‌اندازی شد و این مهم می‌تواند ایجاد انگیزه برای بانوان در کسب و کار و مشاغل خانگی باشد و بر اساس آموزش توانمندی زنان افزایش می‌یابد.

اکنون زنان نقش مهمی در توسعه دارند و می‌توان گفت زنان نیمی از جمعیت فعال هر جامعه را تشکیل می‌دهند که نقش مهمی در پیشرفت جامعه دارند.  

  • پیروزی انقلاب اسلامی، سبب شد چهره جدیدی از زن ایرانی به دنیا معرفی شود که نمونه بارز آن دینداری، آگاهی و مسئولیت‌پذیری است و همین ویژگی، اصلی‌ترین پشتوانه برای تداوم حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف کشور محسوب می‌شود.

    پایان پیام//