دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست اجتماعی استان بوشهر در برنامه وزارت گردشگری برای جذب توریست جام جهانی قطر نیست؟!


استان بوشهر در برنامه وزارت گردشگری برای جذب توریست جام جهانی قطر نیست؟!

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما:از زمان نهایی شدن میزبانی قطر در جام جهانی، سالهاست که مسئولان استان بوشهر با اشاره به اینکه نزدیک ترین فاصله بنادر کشور با قطر را داریم، وعده های رنگارنگ برای برخورداری از این اتفاق بزرگ را می دهند.

به گزارش خلیح فارس؛ اما حدود 7 ماه تا شروع این رقابت ها، عملا نامی از بوشهر به عنوان محل اعزام تماشاچیان جام جهانی قطر نیست. 

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی گفته: ۶ استان تهران، اصفهان، یزد، کرمان، فارس و هرمزگان و جزایر کیش و قشم و بندرعباس را به عنوان مقصد سفر تماشاچیان جام‌جهانی قطر پیش‌بینی کرده است. 

وی ادامه داد: عمده دلیل انتخاب این استان ها داشتن زیرساخت های قوی مانند هتل های پنج ستاره و زیرساخت های گردشگری است.

با این حساب، استان بوشهر به دلیل نداشتن همین زیرساخت ها در برنامه وزارت گردشگری برای جذب توریست جام جهانی قطر نیست.

این درحالی می باشد که امروز خبری از محمدتقی ایرانی معاون سیاسی استانداری بوشهر منتشر شد که طبق آن گفته «با توجه به قرار گرفتن در آستانه بازی‌های جام جهانی، بوشهر پشتیبان قطر خواهد بود»!

کمیته اجرایی فیفا حدود یک دهه پیش (اواخر سال 1389) قطر را به عنوان میزبان جام جهانی 2022 انتخاب کرد.  

این مدت فرصت خوبی برای پیگیری زیرساخت های استان جهت بهره مندی از فرصت های میزبانی جام جهانی در همسایگی بوشهر بود. یکی از وعده های پرطمطراق این سالها، طرح موسوم به “بوشهر توریسم” بود که به گفته معاون سابق عمرانی استاندار در دولت روحانی، قرار بود تبلیغات و اقداماتش از سال 2020 (یعنی دو سال پیش) کلید بخورد.

پایان پیام//

اما امروز که زمان معرفی استان های مقصد گردشگران جام جهانی است، اعلام شده بوشهر فاقد زیرساخت های موردنیاز برای این مهم است و از لیست حذف شد.

به عبارتی همه وعده ها و طرح های پرطمطراقی نظیر بوشهر توریست کشک بوده، به عبارتی اگر چیزی به داشته های استان اضافه نکرد، برای برخی نان و آب داشت!