دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست اجتماعی مدیرکل کمیته امداد استان بوشهرخبرداد:۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان بوشهر برای مددجویان کمیته امداد ایجاد می شود


مدیرکل کمیته امداد استان بوشهرخبرداد:۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان بوشهر برای مددجویان کمیته امداد ایجاد می شود

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

 بوشهرما:سیدحسین جعفری

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهرگفت: در سال گذشته هشت هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شد و برای سال جاری ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان بوشهر برای مددجویان کمیته امداد در دستور کار قرار دارد.

محمدرضا میری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: آموزش هفت هزار نفر از مددجویان کمیته امداد این استان در حال انجام است.

میری خاطرنشان کرد: امسال تسهیلات کارگشایی این استان ۶۵۰ میلیارد تومان است که برنامه داریم تا دی‌ماه اعتبارات را جذب کرده و به سراغ دریافت اعتبارات مازاد سایر استان‌ها برویم.

وی با اشاره به اینکه شرایط کرونا پارسال بسیاری از مشاغل را دچار مشکل کرد، گفت: پارسال حدود هزار و ۵۰۰ نفر با توانمندسازی از دایره مددجویان استان بوشهر خارج شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه تعداد ورودی‌های مددجویان نسبت به خروجی‌ها بیشتر بوده است افزود: در حوزه خرید مسکن سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۱۰۸ درصدی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: سرانه اکرام و محسنین در سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۵۵۱ هزار تومان و ۲۱۰ هزار تومان بوده است که این ارقام در سال ۱۴۰۰ به ۷۹۰ هزار تومان و ۳۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

میری با بیان اینکه استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ مقاوم دوم پرداخت زکات را به دست آورده است افزود: ۹۰ هزار مددجو در این استان خدمات دریافت می‌کنند.

 

وی ادامه داد: این سازمان مسئول ایجاد فقر نیست بلکه ایستگاهی است که سرریز مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم در آن جمع می‌شود و نیاز است که به شکلی آبرومند و با حفظ صیانت و تکریم این خانواده‌ها، زمینه کاهش فقر فراهم شود.

میری بابیان اینکه پارسال سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان صدقات در این استان پرداخت‌شده است، گفت: در دوماهه نخست سال جاری ۵۶۹ میلیون تومان صدقه در استان بوشهر جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر اظهار داشت: صف پشت نوبت جهیزیه، تسهیلات کار و فرانشیز درمان مددجویان استان بوشهر در سال گذشته به صفر رسید.

وی بابیان اینکه سال ۱۴۰۰ در توزیع کولر و یخچال بین مددجویان این استان ۱۲۶ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۹ وجود داشته است، خاطرنشان کرد: پارسال ۱۶۲۷ دستگاه کولرگازی و بیش از ۱۵۰۰ دستگاه یخچال توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به رشد ۱۳۳ درصدی خرید جهیزیه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر در بخش فرانشیز درمانی ۱۱۸ درصد، تسهیلات کارگشایی ۱۲۸ درصد و تسهیلات مسکن ۲۱۴ درصد رشد داشته است.

پایان پیام//