جمعه, 21 ارديبهشت 1403  -  2 ذي‌القعده 1445 -  10 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست اجتماعی مشکل ارتباطی پرجمعیت‌ترین منطقه دشتستان نیازمند نگاه ویژه مسئولان است


مشکل ارتباطی پرجمعیت‌ترین منطقه دشتستان نیازمند نگاه ویژه مسئولان است

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: با قطع شدن‌های طولانی برق و به دنبال آن قطع ارتباط راه‌های ارتباطی از طریق تلفن‌های همراه و ثابت در روستای طلحه و مناطق پیرامون در شهرستان دشتستان، نیاز است با یک نگاه ویژه، مطالبه دیرینه مردم این روستا محقق شود.

 در چند سال اخیر قطع چندین ساعته برق و همزمانی آن با از سرویس خارج شدن کامل تلفن های همراه و تلفن ثابت، به یکی از چالش های اصلی در روستای طلحه دشتستان و مناطق پیرامونی آن تبدیل شده است.

آنتن تلفن همراه این روستا در نبود باطری، به محض قطع جریان برق سرویس دهی آن قطع می شود که این روند بخش های مختلفی را با مشکل مواجه می‌کند.

در عصر ارتباطات که زندگی افراد پیوندی ناگسستنی با ابزارهای ارتباطی پیدا کرده خارج از سرویس بودن تلفن‌ های همراه و ثابت آن هم برای مدت های طولانی ۶ تا ۷ ساعت بسیاری از فرایندهای زندگی روزمره را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

با این وجود در روز پایانی پاییز نیز به چندمین بار پیاپی در هفته‌های اخیر برق دشت طلحه برای ۶ ساعت قطع و مردم روستا امکان هیچگونه ارتباط تلفنی نداشتند.

یکی از ساکنان روستا در این ارتباط می‌گوید: در روزهای زیادی به دلیل قطع جریان برق، امکان برقرار ارتباط با تلفن های همراه و ثابت نیز از بین می رود که این معضل فعالیت‌های مختلفی را با مشکل مواجه می کند.

علی احمدی اضافه کرد: تعطیلی کسب و کارها به دلیل قطع شدن ارتباط دستگاه‌های کارتخوان فروش از چالش های اصلی در نبود آنتن تلفن همراه و ثابت در روستای طلحه است.

وی ادامه داد: نبود آنتن تلفن همراه و خارج شدن تلفن‌های ثابت از سرویس در روزهای که بسیاری از کلاس‌های آموزشی به شکل برخط برگزار می شود مشکلات عدیده ای برای دانش آموزان و دانشجویان این منطقه ایجاد کرد.

یکی دیگر از ساکنان روستا نیز گفت: با وجود برخورداری روستا از مرکز درمانی و اورژانس، در صورت بروز حادثه و قطع بودن ارتباط تلفن همراه هیچگونه امکان ارتباطی برای ارتباط با مرکز درمانی و فراخواندن خودرو اورژانس وجود ندارد.

مهدی جویانفر افزود: همچنین با توجه به اینکه شغل عمده مردم روستا کشاورزی است و نیمی از شبانه روز را در خارج از خانه و زمین های کشاورزی سپری می کنند از سرویس خارج شدن تلفن همراه برای ساعت های طولانی ارتباط آنان با خانه و کاشانه را قطع و منجر به دشواری‌های فراوانی می‌شود.

یکی از ساکنان روستا که شاغل در بخش حراست یکی از واحدهای پتروشیمی است عنوان می کند: در مواقع بسیاری بوده که برای هماهنگی ساعت شیف کار نیاز مبرم به ارتباط تلفنی با نفر تعویضی خود داشتم ولی با قطع شدن آنتن تلفن همراه و حتی تلفن ثابت موفق به ارتباط با فرد مدنظر نشدم.

علی حسینی افزود: با حجم قابل توجهی خدمات ارزنده ای که از سوی دولت های مختلف انجام شده به نظر می رسد تامین یک باطری "یو.پی.اس" برای دکل تلفن همراه خواسته سخت و دشواری نباشد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی انتظار است با درک بیشتر موضوع نسبت به ایجاد ارتباط تلفنی پایدار در روستا اقدام شود چرا که در موارد بسیار ضروری مانند حوادث اورژانسی نبود ارتباط تلفنی شاید به قیمت جان و فوت یک منجر شود.

دهیار روستای طلحه نیز می گوید: با توجه به اهمیت برقراری ارتباط تلفنی پایدار و خواسته بحق مردمی چندین سال است که تامین باطری و برق ذخیره برای دکل تلفن همراه پیگیری شده ولی تاکنون نتیجه مشخصی حاصل نشده است.

سید رضا موسوی افزود: با توجه به حیاتی بودن این موضوع انتظار داریم با مساعدت مسئولان حوزه ارتباطات استان نسبت به تامین باطری و برق ذخیره این دکل اقدام شود.

وی ادامه داد: قطع طولانی مدت آنتن تلفن همراه علاوه بر تحمیل مشکلاتی فراوان برای ساکنان منطقه، در بسیاری از موارد مشکلاتی نیز برای گردشگران ایجاد کرده است.

فرماندار دشتستان نیز گفت: با توجه به نیاز مبرم مردم به خدمات ارتباطی و بویژه تلفن همراه مطالبه بحق مردم روستا بزودی پیگیری خواهد شد.

احمد بنافی افزود: امید است با مساعد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان شاهد برطرف شدن هر چه سریع تر این مشکل برای مردم روستا و مناطق پیرامونی آن باشیم.

روستای طلحه به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی شهرستان دشتستان در تولید انواع خرما و مرکبات و همچنین از مناطق هدف گردشگری در استان بوشهر است.

جمعیت این روستا با احتساب مناطق پیرامونی و عشایر ساکن در این محدوده به بیش از پنج هزار نفر می‌رسد./ایرنا

پایان پیام//