جمعه, 21 ارديبهشت 1403  -  2 ذي‌القعده 1445 -  10 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست اجتماعی دلالی ودلاکی در صدر مشاغل بندربوشهر/10 شغل پرتعداد در بازار بوشهر + جدول


دلالی ودلاکی در صدر مشاغل بندربوشهر/10 شغل پرتعداد در بازار بوشهر + جدول

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

خلیج فارس: فهرست بوشهرما:ده شغل صنفی پرتعداد بازار شهرستان بوشهر در بهمن ماه سال جاری نشان می دهد که شغل هایی مثل بنگاه املاک، آرایشگری زنانه، پیرایشگری مردانه، تولیدی پوشاک و سوپر مواد غذایی که بیشتر به مهارت جذب مشتری و اعتبار درون بازار نیاز دارند حداقل 50 درصد مشاغل پرتعداد بازار بوشهر را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خلیج فارس به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف؛ سوال جدی که در رابطه با سوپر مواد غذایی مطرح می شود این است که اگر تامین کالای درون سوپرمارکت‌ها به صورت امانی نبود و صاحب این شغل نقد و کلی خرید می کرد و خرده و به مرور می فروخت، آیا باز هم با این تعداد شغل مواجه بودیم؟

این مهم نشان می دهد که اگر از این به بعد کسی بخواهد وارد یکی از این رسته های صنفی شود باید حرف تازه ای داشته باشد، زیرا بازار در این شغل ها به اشباع رسیده است.

نکته دیگر این است که تعداد این مشاغل صنفی در گستره شهرستان است و نه فقط یک شهر، آن هم بدون لحاظ کردن تداخل صنفی.

در نتیجه اگر در سطح شهر بوشهر واحدهای صنفی خاصی مثل قهوه فروشی زیاد دیده می شود علتی ندارد که این شغل در گستره شهرستان هم پرتیراژ باشد. از طرفی ممکن است برخی مشاغل که در این لیست نیست (مثل قهوه فروشی) در واحدهایی عرضه شود که جواز کسب دیگری مثل سوپرمواد غذایی دارند عرضه شود.

لیست ده شغل صنفی برتر بازار بوشهر نشان می دهد که بازار بوشهر یک بازار تخصص‌گرا و تولید محور نیست و مشاغل توزیعی اکثریت مشاغل پرتعداد را به خود اختصاص داده اند.

از همه واحدهای تولیدی فقط آرایشگری زنانه، پیرایشگری مردانه و تولید مانتو و شلوار و لباس زنانه سفارشی در این لیست حضور دارند که این نیز جای تامل دارد. گویی ارتباط نهادهای علمی، فن‌آموزی و تخصصی با بازار شهرستان بوشهر چندان قوی نیست.

 
ا