جمعه, 21 ارديبهشت 1403  -  2 ذي‌القعده 1445 -  10 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست اجتماعی پروژه جاده کُنارتخته به کازرون هم تعطیل شد/کلنگ می زنند بعد می گویند بودجه ندارد


پروژه جاده کُنارتخته به کازرون هم تعطیل شد/کلنگ می زنند بعد می گویند بودجه ندارد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما:عملیات اجرایی جاده کُنارتخته به کازرون و چندین پروژه دیگر حائز اهمیت استان فارس به دلیل کمبود و نبود بودجه روی زمین مانده اما مسوولان هر روز که می گذرد پروژه ای به این ها می افزایند و بعد از مدتی می گویند بودجه نیست!

 
به گزارش اول فارس ، حدود یک سال از عملیات اجرایی جاده کُنارتخته به کازرون که سبب تسهیل رفت و آمد میان ۲ استان فارس و بوشهر و کاهش بار ترافیکی در این محور می‌شود، می گذرد، اما مدتی است به دلیل پرداخت نشدن مطالبات پیمانکار و نبود اعتبار پروژه متوقف شده است و مردم در انتظار تحقق این وعده نشسته‌اند.

بالا رفتن مطالبات پیمانکار علت تعطیلی پروژه

جاده کُنارتخته به کازرون، جاده ای است که موجب کاهش بار ترافیکی بسیاری می شود ، همچنین می‌تواند تردد بین ۲ استان فارس و بوشهر را تسهیل کند حال مانند تعدادی از پروژه های به زمین نشسته استان فارس در پیچ و خم نبود بودجه است.جاده ای که تا چندی پیش پیمانکار در حال انجام کار بود حال به دلیل تأمین نشدن منابع مالی متوقف شده است.

مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌نقل استان فارس در این باره عنوان کرد: از کُمارج تا کنارتخته به طول ۱۵ کیلومتر قراردادی وجود دارد که از سال گذشته کار آن آغاز شده است.غلامی در ارتباط با متوقف شدن این پروژه گفت: پیمانکار سال گذشته کار کرد و سال جاری تقریبا ۲ یا ۳ ماه ابتدای سال را کار کرد اما به دلیل بالا رفتن مطالبات، پروژه از مرداد متوقف شد.

وی ادامه داد: این پروژه از پروژه های سفر ریاست جمهوری است اما تا به حال اعتباری تخصیص داده نشده و پیمانکار به دلیل افزایش مطالبات خود عملا کار نمی کند ، در حال پیگیری هستیم تا از تهران این موضوع تعیین تکلیف شود.

مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌نقل فارس با بیان اینکه برآورد به‌روز را نیز بررسی کرده ایم گفت: برآورد به‌روز را به دفتر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در تهران ارسال کرده ایم و در انتظار تعیین تکلیف هستیم تا ببینیم باید پیمانکار جدید بیاید یا همان پیمانکار قبلی کار را انجام دهد.

همه چیز بستگی به بودجه دارد

غلامی با بیان اینکه از شروع انجام فعالیت پروژه یک سال می گذرد گفت: پیمانکار در این مدت نیز به خوبی کار کرده بود اما ۶۰ یا ۷۰ میلیارد طلبکار شد.وی نیز در ارتباط با پیشرفت فیزیکی این جاده گفت: این جاده پیشرفت فیزیکی ۵ درصد داشته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار  مبنی بر اینکه این تعیین تکلیف چقدر زمان می برد گفت: همه چیز بستگی به اعتبارات و تخصیص جدید دارد و در انتظار تخصیص جدید هستیم.

براساس این گزارش،  پروژه جاده کُنارتخته به کازرون هم مانند اکثر پروژه های استان بر زمین مانده و علت هم همان قصه همیشگی کمبود بودجه است. چو فردا شود، فکر فردا کنیمچرا مسوولان زمان وعده دادن که می‌شود حضور دارند اما زمان اجرای وعده ها که می شود نیستند ، چرا قدمی برای حل این پروژه بر داشته نمی شود؟ نکته قابل توجه دیگر این است که این پروژه و چندین پروژه دیگر حائز اهمیت استان فارس به دلیل کمبود و نبود بودجه روی زمین مانده اما مسوولان هر روز که می گذرد پروژه ای به این ها می افزایند و بعد از مدتی می گویند بودجه نیست!

این پروژه‌ها به صورت خودجوش کلنگ نمی‌خورند، کاش متولیان پیش از وعده دادن ابتدا به فکر زیربنا و تامین اعتبار بودند|منبع: خبرگزاری فارسگزارش: آیسا صادقی