سه شنبه, 01 خرداد 1403  -  13 ذي‌القعده 1445 -  21 می 2024


معاون استانداربوشهر:دوره نمایندگی شورای روستا قابل محاسبه برای شورای شهر نیست

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.00 (1 رای)

بوشهرما:معاون سیاسی استاندار بوشهر گفت: دوره نمایندگی روستا‌های تبدیل به شهر، نمایندگی روستا محسوب می‌شود و قابل محاسبه برای سوابق شورای شهر نیست.

به گزارش"بوشهرما"، محمدتقی ایرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در پاسخ به سئوالات متعدد در خصوص ابهام تبصره یک ذیل بند ه ماده ۳۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، بیان کرد: دوره نمایندگی در شورای روستا‌هایی که به شهر تبدیل شده‌اند، نمایندگی روستا به شمار می‌رود و قابل محاسبه برای سوابق شورای شهر نیست.

او افزود: این بدان معناست که این سابقه در ردیف امتیاز موضوع مندرج در تبصره ۱ ذیل بند ه ماده ۳۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور قرار نمی‌گیرد و نامزد‌های احتمالی نمی‌توانند از شرایط معافیت تحصیلی استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


طبق قانون، کسانی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارند، به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا و تیره‌های عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد./منبع باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/ک