سه شنبه, 01 خرداد 1403  -  13 ذي‌القعده 1445 -  21 می 2024


آغاز اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار در استان بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما:معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر از اجرایی شدن طرح تشدید نظارت ویژه بر بازار پایان سال از ۱۵ بهمن امسال تا ۳۰ فروردین سال ۱۴۰۰ در استان بوشهر خبر داد.

 

 رضا جمالی افزود : در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان ، طرح ویژه نظارتی بر بازار از سوی این سازمان در قالب گشت های مشترک بازرسی با همکاری دستگاههای مربوطه نظیرتعزیرات حکومتی ، پلیس امنیت اقتصادی ، اتاق اصناف و فرمانداری شهرستان وتیم های بازرسی مستقل سازمان صمت به صورت یکپارچه درسراسر استان اجرا می شود.

وی گفت: طرح تشدید بازرسی ایام پایانی سال با اهدف نظارت برقیمت اقلام کالاهای اساسی ، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، مواد پروتئینی و امور خدماتی مثل حمل و نقل مسافر، اتو سرویس‌ها و قالیشویی‌ها است.

جمالی با بیان اینکه طرحی که امسال به اجرا درآمده‌است با سال‌های گذشته تفاوت دارد، اظهار داشت: تفاوت این طرح با سال‌های گذشته در این است که بازرسان سازمان صمت به سامانه یک‌پارچه بازرسی « سیمبا » دسترسی دارند و از یک تبلت و سیم‌کارت برای سهولت در انجام کار نیز استفاده می‌کنند. بازرسان سازمان صمت استان در صورت مشاهده تخلف، آن را از طریق تبلت به بخش حقوقی سازمان ارسال می‌کنند؛ در گذشته رسیدگی به هرکدام از پرونده‌های تخلفات دست‌کم ۱۵ روز زمان لازم داشت اما امروزه در کمتر از ۴۸ ساعت به نتیجه می‌رسد.

وی گفت: در شهرستان بوشهر ۹ گروه  ویژه بازرسی برای تشدید نظارت بر بازار در ایام پایانی سال در نظر گرفته شده و در سایر شهرستانهای استان هم تعدادی گروههای های بازرسی ساماندهی شده و در حال اجرا است.

معاون سازمان صنعت،معدن و تجارت استان افزود: در طرح نظارتی امسال بازرس سازمان صمت و اتاق اصناف در دو شیفت صبح و عصر از واحدهای صنفی و مراکز خدماتی بازدید بعمل می‌آوردند تا در صورت مشاهده تخلفات احتمالی با واحد متخلف برخورد نمایند.

جمالی افزود: در این طرح، رصد از انبارها و مراکز نگهداری کالاها نیز در دستور کار گشت‌های نظارتی قرار دارد؛ شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.