سه شنبه, 01 خرداد 1403  -  13 ذي‌القعده 1445 -  21 می 2024


در نشست شورای شهر مطرح شد؛ افزایش 100درصدی بودجه 1400 شهرداری مرکزاستان / تدوین برنامه های نکوداشت 18اسفند روزبوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

بوشهرما: بودجه سال 1400 شهرداری بوشهر نسبت به سالجاری به شکل قابل تاملی رشد دو برابری را تجربه می کند.

 شهردار بوشهر  گفت: بودجه سال آینده شهرداری و سازمان های تابعه 623 میلیاردتومان پیش بینی شده که نسبت به سالجاری (299 میلیارد تومان) بیش از 100 درصد رشد می یابد.

حسین صالحیان  با اشاره به سهم 54 درصدی بودجه برای فعالیت عمرانی و 46 درصدی برای هزینه های جاری، ادامه داد: براین اساس 353 میلیاردتومان برای فعالیت عمرانی و 300 میلیاردتومان هزینه های جاری پیش بینی شده است.

درباره اینکه جهش بیش از دوبرابری بودجه سال آینده شهرداری مرکز استان از چه منابعی قابل تامین است، صالحیان می گوید: منابع تحقق بودجه از طریق درآمدهای داخلی، جذب تسهیلات، سرمایه گذار و اعتبارات ارزش افزوده قابل تحقق است، ضمن اینکه برای هر اقدامی عامل و بهره بردار آن در بودجه پیش بینی شده و قطعا این بودجه می تواند مبنای خوبی برای شورای آینده باشد و شهر را بیشتر به اهداف موردنظر مردم برساند.

به گفته وی، درخصوص اولویت پروژه های عمرانی این موضوع از طریق چکش کاری بودجه در شورا مشخص و قبل از پایان سال ابلاغ می شود.

در بخش دیگری از این جلسه، رباب عبیدی عضو شورای شهر با گرامیداشت روز نیروی هوایی و بیان خاطره ای از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی که همافران نیروی هوایی بوشهر به مردم پیوستند، ادامه داد: کاش همان همدلی و نزدیکی ابتدای انقلاب بین مردم و دستگاهها ادامه می یافت تا امروز برای بهره برداری پروژه جاده سلامت بوشهر در خیابان آزادگان این اندازه تعلل نمی شد.

وی با اشاره به کمبود جدی سرانه فضای سبز در بوشهر افزود: از پایگاه هوایی تقاضا می شود برای بازگشایی مسیری که به عنوان جاده سلامت تعیین و شهرداری از سال های قبل بخش عمده این محور و پایگاه را دیوار کشی کرده، همکاری کند و اینطور نباشد که بابت برخی اختلاف ها، شهروندان چندین سال از این پروژه بی بهره اند.

عبیدی با اشاره به حضورش در دوره دوم شورای شهر که در زمان استانداری تبادار و یک نشست شورا با فرمانده وقت پایگاه هوایی، زمینه عقب نشینی پایگاه و دو بانده شدن جاده ساحلی حدفاصل میدان انتظام به سمت نقتکش فراهم شد، تاکید کرد: از شهردار تقاضا داریم به صورت جدی تر پیگیر تعامل با پایگاه هوایی باشد تا پس از چندین سال مردم امکان استفاده از جاده سلامت را داشته باشند.

در ادامه، لوایح در دستور کار شورا مورد بحث قرار گرفت که از جمله مصوبات می توان به تایید مناقصه های خرید مصالح و رنگ آمیزی معابر سطح شهر اشاره کرد. همچنین با پیشنهاد شهرداری برای واگذاری سه ماهه زنده گیری سگ های بلاصاحب شهر به یکی از انجمن های زیست محیطی که اعلام کرده به صورت رایگان آماده فعالیت است موافقت شد.

همچنین لایحه شهرداری برای تمدید سه ماه دیگر قرارداد کانون های تبلیغاتی بابت بیلبوردها برای بررسی بیشتر مسکوت ماند.

شهردار بوشهر درباره پرسش برخی اعضا درباره دلیل فعالیت رایگان انجمن زیست محیطی در زمینه سگ های بلاصاحب اظهار کرد: وقتی این افراد تقاضای خود را مطرح کرده تا درچارچوب قوانین به جمع آوری سگ های بلاصاحب اقدام کنند و از ما تنها مشارکت در تامین بخشی از غذای این سگ ها را دارند، چیزی از دست نمی دهیم و موافقت کردیم تا یکبار برای همیشه توانایی این افراد مشخص شود، چرا که برخی از آنها منتقد فعالیت پیمانکار فعلی هستند و در برابر آن مقاومت می کنند.

همچنین عبدالخالق برزگرزاده عضو شورا نیز نسبت به اختلاف حدود 500 میلیون تومانی برآورد اولیه با نرخ برنده مناقصه خط کشی معابر اشاره کرد و گفت: یا برآورد نیروهای شهرداری خطای زیادی داشته که این همه قیمت بالاتر رفته یا اینکه ظاهرا پیمانکاران خاصی برای شهرداری قیمت تعیین می کنند. از این رو شهرداری بابت نسبت به این ماجرا حساس باشد.

صالحیان شهردار بوشهر هم انتقاد برزگرزاده را درباره اختلاف قیمت برخی مناقصه ها وارد دانست و گفت: پیمانکاران طی این سالها به شهرداری بوشهر بی اعتماد شده اند و در نتیجه 5 بار مناقصه خط کشی معابر به دلیل عدم حضور متقاضی لغو گرید، از طرفی ما نمی توانیم به دلیل گرانی، نیازهای شهر مقل خط کشی معابر که دو سال انجام نشده را نادیده بگیریم، ولی اطمینان دارم با اعتمادی که میان پیمانکاران ایجاد خواهیم کرد، در آینده مناقصه ها رقابتی تر و قیمت های پیشنهادی متعادل تر می شود.

بخش پایانی این جلسه با درخواست پوربهی رییس شورا با حضور شهردار و معاونان وی در غیاب رسانه ها برگزار شد. گویا موضوع این جلسه درباره بررسی برگزاری برنامه های نکوداشت 18 اسفند روز بوشهر بوده است./منبع خلیج فارس