جمعه, 21 ارديبهشت 1403  -  2 ذي‌القعده 1445 -  10 می 2024


تودیع و معارفه بخشدار ارم برگزار شد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رای)

یه گزارش بوشهر ما، با حضور مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات استانداری بوشهر؛ تودیع و معارفه بخشدار بخش ارم برگزار شد.

آیین تودیع و معارفه بخشدار بخش ارم دشتستان در استان بوشهر، به ریاست فرماندار دشتستان،و با حضور بخشداران، مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات استانداری بوشهر، معاونین فرماندار، عصر پنج شنبه (ششم مهرماه) برگزار شد. 
مراسم تودیع علی بهرام نژاد بخشدار سابق بخش ارم و معارفه قدرت نیروپور به عنوان سرپرست بخشداری جدید بخش ارم در سالن اجتماعات فرمانداری برازجان برگزار شد. 
 
فرماندار دشتستان با بیان اینکه جابجایی و چرخش نخبگان امری طبیعی و پسندیده است گفت : بخش ارم یک بخش متمدن و کهنسال است که در کنار آن ظرفیت های فوق العاده و بزرگی وجود دارد. 
 
احمد بنافی وسعت بخش ارم را 1396 کیلومتر مربع عنوان کرد و افزود : سابقه تمدن این بخش به دوره هخامنشیان و ساسانیان برمی‌گردد و دارای مشکلات عدیده ای بوده که کارهای زیادی در دوره قبل صورت گرفته که باید این کارها را با یک شتاب بیشتری به جلو ببریم. 
 
وی، راه، را اولین قدم توسعه یک منطقه، محور مواصلاتی و ارتباطی مهم دانست و اظهار داشت : 200 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل و تعریض راه و اصلاح نقاط هندسی و نقاط دارای بحران این بخش در نظر گرفته شده و به مرحله مناقصه رفته که منتظر انتخاب پیمانکار هستیم تا بتوانیم این راه، را تعریض و به یک نقطه مطلوبی رسانیم. 
 
فرماندار دشتستان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت : سد دهرود با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری تامین اعتبار شده که در سال جاری به مرحله اجرا در می آید. 
 
بنافی تامین آب شرب را یکی از دغدغه های مردم بخش عنوان کرد و افزود : خط انتقال آب از سد شهدای تنگ ارم به شهر تنگ ارم و ساخت مخزن و انتقال آن به روی روستاهای کمه زرد، دهرود و پرگانک صورت گرفته ولی متاسفانه به دلیل یک سری اشکالات در بحث فنی هنوز خط انتقال آب راه اندازی نشده است. 
 
بنافی از راه اندازی و استقرار ساختمان دادگاه در بخش ارم در آینده نزدیک خبر داد و گفت : یکی از برنامه های دولت سیزدهم در کنار کارهایی که انجام گرفته، قوام بخشی به دستگاه های اجرایی و استقلال نسبی این بخش بوده و مردم این منطقه نیازمند دسترسی به دادگاه هستند، که امید است در کوهتاترین زمان ممکن دادگاه این بخش را مستقر کنیم. 
 
فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه از محل تملک و دارایی اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان در اختیار راه و شهرسازی جهت احداث ساختمان بخشداری این بخش در نظر گرفته شده است گفت : در بخش گردشگری هم اقدامات خوبی صورت گرفته از جمله رود فاریاب، خیرک و شکرک جز برنامه های ماست که اعتبارات خوبی به آنها اختصاص داده شده است. 
 
مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات استانداری بوشهر نیز در این آئین با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ما شاهد تحولات متعددی بودیم گفت :در هفته دولت خدمات بیشماری به مردم ارائه دادیم شهرستان دشتستان با 278 پروژه در رتبه اول بود، و پروژه های دیگری هم بوده که در دهه فجر امسال آئین افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود. 
 
سعید حیدری با اشاره به برگزاری انتخابات در پیش رو، اظهار داشت : در انتهای سال جاری مقرر است، یک حماسه بزرگی را رقم بزنیم که با ابلاغ جدید قانون انتخابات یک تکلیف جدیدی به وزارت کشور واگذار شده است. 
 
حیدری فرایند پیش ثبت نام را با کمترین اخلال عنوان کرد و یادآور شد : دوره قبل، مجلس یک افزایش صد در صدی در نسبت به دوره قبل تر، یک افزایش سیصد درصدی را شاهد بودیم و این نشان از برگزاری یک انتخابات پرشور خواهد بود. 
 
مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات استاندار بوشهر، گفت : ما مکلف هستیم چهار راهبرد ابلاغی مقام معظم رهبری را چهار انتظار در حوزه های سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت را به نحو احسن دنبال کنیم. 
 
گفتنی است در پایان، با اهداء حکم صادره از سوی وزیر کشور، قدرت نیروپور را به سمت سرپرست جدید بخشدار بخش ارم منصوب و با اهدا لوح تقدیر از سوی فرمانداری دشتستان از زحمات 4 ساله و خدمات ارزنده علی بهرام نژاد تجلیل بعمل آمد. 
مریم باصولی - خبرنگار