جمعه, 21 ارديبهشت 1403  -  2 ذي‌القعده 1445 -  10 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست وبلاگ یادداشت ها یادداشت/ به نامِ ایران، به نامِ بوشهر! عباس محمدیان


یادداشت/ به نامِ ایران، به نامِ بوشهر! عباس محمدیان

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

یادداشت

به نامِ ایران، به نامِ بوشهر!
عباس محمدیان
مسئول سازمان بسیج رسانه کشور
•  ایران، عزیز است و صاحب احترام. این احترامِ روز افزون، سهم و حق هر قطعه است از این جغرافیای مقدس. تکریم نیز حق هر کسی است که بر این فلاتِ ارجمند، به نیکویی زندگی می کند.
به تجربه تاریخ خوانی و دانش ارتباطات می توان گفت که هر ایرانی، نماینده ای است کمال یافته از همه ایرانیان لذا هم خود باید حریم بان حرمت خویش باشد و هم چون پرچم در اهتزاز بماند. با این نگاه است که به هر قطعه از ایران و هر ایرانی، به معرفت سلام کرد و این نیز یک سلام است از عمق جان به بوشهر.
شهری که اگر هیچ پیشینه و پسینه ای نداشت به جز "رئیس علی دلواری" شایسته بود و هست که به تعظیم در برابر مردمانش برخیزیم و به ذرات خاکش درود فرستیم. اما بوشهر نه یک رئیس علی که فراوان دارد از این مردان و زنان استعمار ستیز. به این نام های پرافتخار توجه کنید؛
زایر خضرخان اهرمی، مبارز ملی جنوب (همرزم رئیسعلی دلواری)، شیخ حسین خان چاه کوتاهی، مبارز ملی (همرزم رئیسعلی دلواری)، خالوحسین بردخونی، مبارز اهل بردخون (همرزم رئیسعلی دلواری)، غضنفرالسلطنه برازجانی، مبارز جنوبی علیه استعمار گران انگلیسی، علی اسماعیل فخرایی، مشهور به علی‌سمیل مبارز و از مخالفان پهلوی دوم، و یک نامِ تازه اما بلند آوازه؛
تا نادر مهدوی، فرمانده ناوگروه دریایی ذوالفقار، که ابهت استکبار جهانی را شکست تا بدانند خلیج همیشه فارس با سیادت دریایی ایران است که معنا می یابد.
اما بوشهر فقط مجاهدِ میدان دار و بلند آوازه ندارد که مجتهدان تراز اول و اثر گذار نیز پرورده است که به دانش و معرفت، چراغ دار راه روشنِ امروز فردا شدند.
سید عبدالله بلادی بوشهری، از روحانیان مبارز و مشروطه‌خواه، سید مرتضی مجتهداهرمی، از رهبران آزادیخواه و مبارز جنوب، ملا علی تنگستانی، از علما و مراجع آزادیخواه و مبارز جنوب، شیخ محمدحسین برازجانی، از روحانیون مبارز در جنگ جهانی اول، ابوتراب عاشوری، از مبارزان مذهبی انقلابی و... که ذخیره خدا بودند در این دیار با تاثیر گذاری فرامحلی و در اندازه ملی.
آری بوشهر را به هر یک از این نام ها و صدها نام دیگر باید ستود و من به نام بسیج رسانه کشور، ستایشگر این دیارم از تاریخ سازانِ این سامان تا اهالی امروز و جوانان رسته در این خاک، که خدا را به بهترین شکل بندگی کردند و به اخلاق و رفتار، ترجمه ای از بهشت شدند در زمین.
امید واریم در گام دوم انقلاب و در فصلِ توسعه معنویت و معرفت، در پرتو راهبری های راهبردی حضرت آیت الله خامنه ای، باز بوشهر، جایگاهی استراتژیک و بوشهری نامی و آوازه ای به نیکی بلند تر شده داشته باشد.
ان شاالله