شنبه, 22 ارديبهشت 1403  -  3 ذي‌القعده 1445 -  11 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست وبلاگ یادداشت ها سخن مدیر مسئول :پاسداشت مقام معلم


سخن مدیر مسئول :پاسداشت مقام معلم

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.00 (1 رای)

بوشهرما: سیدحسین جعفری

کلام ناب علی هم من علمنی حرفا

به عرش الهی رسدآری مقام معلم

پیامبراعظم (ص):"الجلوس ساعه عند مذاکره العلم خیرلک من عباده سنه ، صیام نهارها وقیام لیلها"

یک ساعت در جلسه مذاکره علم شرکت کردن ، برای تو بهتر از عبادت یکسال است که روزها، روزه باشی وشب ها مشغول عبادت شوی (تفسیرنمونه 360/4)

شان وجایگاه معلم به خوبی درکلام خداوند متعال در قرآن کریم (نون والقلم و مایسطرون )و نیزبزرگان همه ادیان بویژه دین مبین اسلام  هویداست و آموزه های اسلامی از ائمه معصومین علیهاالسلام و نیز سیره پیامبر اکرم (ص)در تاریخ اسلام همگی حاکی ازعظمت جایگاه معلمی دارد و به قول امام راحل عظیم الشان ومعمار کبیر انقلاب : معلمی شغل انبیاء است .

بجزسخن خدا و آموزه های اسلامی در جهان معاصر در همه کشورهای دنیا این جایگاه مختص و ویژه معلمان با هیچ حرفه وشغلی قابل مقایسه نیست و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی الگوهای معلمی مانند استاد شهید مرتضی مطهری ، شهید محمدعلی رجائی ، شهید مرتضی آوینی و... نمونه هایی فاخر از این قشر فرهیخته و عاشق هستند که هیچگاه خاطره آنان از ذهن و یاد مردم پاک نمی شود.

علیرغم این همه سفارش دین به کار معلمی و تعلیم وتربیت متاسفانه در ایران آن چنانکه باید قدر این قشر فرهنگی و فرهیخته در عمل اتفاق نمی افتد و فرهنگیان عزیز این سرزمین همواره برای تامین معاش خود دچار کمبود هستند و در هردولتی بعد از انقلاب علیرغم  شعارهای پر طمطراق توسط وزراء ودولتمردان و نیز نمایندگان مجلس مورد توجه قرار نمی گیرند.

ضرب المثل معروفی در زبان فارسی داریم که یک نفر داشت از شدت گرسنگی در کوچه ای  گریه می کرد ، همزمان یک بنده خدایی هم که چند قرص نان همراه داشت از کوچه عبور می کرد که با دیدن این فرد شروع به گریه کردن نمود واز سوی نفر اول مورد سوال قرار گرفت که تو چرا گریه می کنی؟  گفت از گریه تو من هم گریه ام گرفت .  گفت : خوب یک قرص نان به من بده تاسیر شوم ودیگر گریه نکنم .گفت : هر چه بخواهی من برایت گریه می کنم ولی اجازه دادن نان به تو را ندارم.

حال حکایت امروز جامعه مااست که مسئولان ، دولتمردان و وکلای مجلس تا قبل از رسیدن به کرسی مقام ، هرچه بخواهی برای معلمان گریه می کنند ولی بعد از رسیدن به قدرت ،هیچ قدمی برای حل مشکلات آنها بر نمی دارند و هرسال متاسفانه شاهد تحصن و راهپیمائی این قشر زحمت کش هستیم .

امیدواریم روزی مسئولان یک بار برای همیشه ندای مظلومیت فرهنگیان کشور را بشنوند و به خود تکانی بدهندوآن چنان که در شان این قشر عزیز وفرهیخته هست ، شاهد رضایت مندی آنها باشیم.

ان شاالله