جمعه, 21 ارديبهشت 1403  -  2 ذي‌القعده 1445 -  10 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست وبلاگ یادداشت ها هزار وعده خوبان یکی وفا نشد


هزار وعده خوبان یکی وفا نشد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.75 (2 رای)


بوشهرما:احمد خواجه حسنی

امروز، جوانترین وزیر کابینه سیزدهم از دیوار توئیتر بالا رفته و بی پروا استعفای خود را اعلام نمودند.
بی گفتگوست که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یکی از بزرگترین و پر اهمیت ترین وزارتخانه های دولت است و از این رو برنامه ریزی و سیاست گذاری در کاربست مأموریت ها و پیاده سازی اهداف کلی این وزارتخانه در وضعیت حادث شده فعلی بسیار اثر گذار و تعیین کننده است، بنابراین تفاسیر، در این مقطع کنونی حساس و پر التهاب کشور به هیچ وجه امکان آزمون و خطا در چنین تشکیلاتی خوشایند و مطلوب نبوده و زین پس نیز نخواهد بود.
وزارتخانه‌ای که به اذعان عبدالملکی، وزارت «مردم» است و نبض معیشت و رفاه مردم در آن می‌تپد امروز با استعفای سکاندارش مواجه شده است و پرسش های پر شماری از چرایی عدم تحقق وعده های جناب وزیر که به اغلب احتمال هرگز پاسخ های همه شمولی را به خود نخواهد دید در افکار عمومی حول این محور موجودیت دارد.

حجت عبدالملکی بدون سابقه ی وزارت با برنامه های متعددی برای ایجاد اشتغال با هزینه یک میلیون تومانی ، کنترل نرخ دلار، ساخت خودروی لامبورگینی و مواردی از این دست بر مسند وزارتخانه ای نشست که بزرگترین فصل مشترک دولت و ملت به شمار می آید و تحرکاتش اثر مستقیمی بر جامعه هدف دارد ، حاشا که آخر و پایان این قصه از ابتدا پیدا و قابل پیش بینی بود...
چندی پیش عبدالملکی در رشته توئیتی اظهار داشتند : «دولت می تواند قیمت دلار را به کمتر از ۱۵ هزار تومان رسانده و دو ماه در همان سطح نگه دارد و اینکه تأمین این مبلغ برای بانک مرکزی از آب‌خوردن آسان‌تر است»، حال به مثابه یک لیوان آب خوردن خودش از مسؤلیت کناره گیری کرد تا جامعه ی هدف این وزارتخانه بمانند با حوض مصائب جمعی شان !!!
گرچه نفس استعفای یک مسؤل در ساختار موجود را می بایست به فال نیک گرفت، امّا با گذشت ۳٠٠ روز از آغاز فعالیت عبدالملکی در وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی، حاجتی به بیان نیست که رأس تا ذیل وعده های ایشان بدجور به گِل مانده و امروزه روز فقر و فلاکت است که از در و دیوار بر سر مردم می بارد و یقیناً اتخاذ هر تصمیم اشتباهی می تواند تبعات دهشتناکی را به کشور تحمیل نماید.

عبدالملکی شریک جرمی در به تاراج بردن اعتماد عمومی است!
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده داده بودند که پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان را تکمیل کنند تا امکان سیاست گذاری دقیقتری با توجه به وضعیت رفاهی خانوار ایرانی فراهم شود و تصمیم‌ها با اطمینان بالای ۹۰ درصد اتخاذ شود، اکنون امّا با ناکارآمدی مشهود، عطای کسر قابل توجهی از وعده های پر طمطراق به ویژه، تدوین لایحه ی مدیریت آسیب‌ها تا تشکیل اطلس آسیب‌های اجتماعی را به لقایش بخشید و با یک خداحافظی همگان را خوشحال کرد.

باری به هر جهت، بایسته می نماید دولت محترم نسبت به معرفی وزیر بعدی حساسیت بیشتری به خرج داده و یکبار برای همیشه شایسته سالاری را ملاک عمل قرار دهند،باشد که صلاح و فلاح جامعه رقم خورد.


هر کجا هست خدایا به سلامت دارش.