سه شنبه, 25 ارديبهشت 1403  -  6 ذي‌القعده 1445 -  14 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست فرهنگی هنری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر: رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه اجرا می‌شود


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر: رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه اجرا می‌شود

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.50 (1 رای)

بوشهرما: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه در ۹ کارگروه با حضور خانواده‌ها در راستای تقویت و تحکیم بنیان خانواده‌ها اجرا می‌شود.

رقیه زنگنه‌نژاد ظهر دوشنبه در نشست قرارگاه جوانی جمعیت استان بوشهر اظهار داشت: در ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر مقرر شد در نیمه دوم امسال رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه در ۹ کارگروه با حضور خانواده‌ها در راستای تقویت و تحکیم بنیان خانواده‌ها آغاز به‌کار کند.

وی بازی، آموزش، مهارت‌های زندگی و طرح‌های حوزه جوانی جمعیت را از جمله موضوعات رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه دانست و بیان کرد: این مهم در بوشهر به‌عنوان استان پایلوت کشوری آغاز به‌کار می‌کند.

زنگنه‌نژادبا بیان اینکه مسئولان، کارشناسان و مجریان برنامه رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه در استان بوشهر مستقر می‌شوند خاطرنشان کرد: در حوزه ازدواج مقرر شد که همه شهرستان‌ها، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها از ظرفیت مجموعه تبیان و همدم در موضوع ازدواج استفاده کنند.

پرداخت تسهیلات ویژه به زوج‌های دهه شصتی روستایی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر اضافه کرد: مجموعه یاد شده ملی است و شرایط همسان‌گزینی زوج‌ها ایجاد می‌کنند و در همین راستا در حوزه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای دهه شصتی‌های ساکن روستاها که زوج و زوجه متولد دهه ۶۰ باشند تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

زنگنه‌نژاد اضافه کرد: به این زوج‌ها در کنار پرداخت وام ازدواج بانک‌ها، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای مسکن، ازدواج و اشتغال تعلق می‌گیرد.

وی بیان کرد: در حوزه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تأکید شد با یک جدیتی افراد متقاضی که در صف انتظار هستند هر چه سریع‌تر تسهیلات خود را دریافت کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۱۵ درصد تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان بوشهر محقق شده است گفت: تلاش می‌شود زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در نیمه دوم امسال به جامعه هدف افزایش یابد و صف انتظار به کمترین حد خودش در سطح استان برسد.