دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست اجتماعی دانشجویان ازمقطع کاردانی تادکتری تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرند


دانشجویان ازمقطع کاردانی تادکتری تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرند

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.50 (1 رای)

 

بوشهرما:مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت:  راهبرد جدید سازمان تامین اجتماعی برای حفظ منابع در مقابل مصارف، پوشش بیمه‌ای افراد فاقد هر گونه بیمه مانند دانشجویان، زنان، زنان سرپرست خانوار و غیره است که استان بوشهر در این حوزه بخوبی ظاهر شده است.

به گزارش "بوشهرما"عباس دیری روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته تامین اجتماعی افزود : در طرح‌های یاد شده میزان پرداختی افراد بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان تعریف شده و مزیتی بسیار مهم برای زنان خانه دار و دانشجویان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر  یادآور شد: در این استان بوشهر امسال عدد تکلیفی برای افزایش شمار بیمه شده‌ها با استفاده از طرح‎های ویژه مانند بیمه زنان‌خانه دار و دانشجویان در حدود ۹ هزار نفر است که با این وجود برای افزایش بیمه شده‌ها به میزان ۱۰ هزار نفر برنامه ریزی شده است.

دیری افزود: در سه ماه نخست امسال نیز در مجموع سه هزار و ۵۰۰ نفر در استان بوشهر تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند و میزان جذب در سال ۱۴۰۰ نیز در مقایسه با سال ماقبل آن رشد ۶ درصدی تجربه کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: مطالبات این اداره کل ۷۰۰ میلیارد تومان است که سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با ۱۲۷ میلیارد تومان بیشترین میزان بدهی را به این اداره کل دارد.

  اظهار کرد:  از مجموع جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان بوشهر شمار بیمه شده‎‌های اصلی تامین اجتماعی ۳۴۸ هزار نفر است که با احتساب خانواده‌ها جمعیت آن به ۹۰۰ هزار نفر ( ۷۵ درصد جمعیت این استان) می‌رسد.

در بخش تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی در استان بوشهر نیز ماهانه پنج میلیارد تومان به بیمه شده‌ها پرداخت می‌شود.

دیری ادامه داد: خدمات موردنیاز جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی در استان بوشهر توسط ۱۵ شعبه اصلی، ۱۵ شعبه اقماری و هفت کارگزاری ارائه می‌شود که ۷۰ درصد خدمات غیرحضوری و مابقی به صورت حضوری است.

وی اظهار کرد: در استان بوشهر اکنون یکهزار و ۷۰۰ نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که مبلغ دریافتی ماهانه آنها در مجموع هشت میلیارد تومان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: این شمار دریافت کننده بیمه بیکاری در سال گذشته حدود ۲ هزار نفر بود که نشان از بهبود وضعیت اشتغال در این استان است.

دیری افزود: شمار پروند‎ های بازنشستگی در استان بوشهر نیز اکنون ۳۵ هزار فقره (حدود ۷۷ هزار نفر) است که پرداختی ماهانه به آنها در مجموع ۱۶۸ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: این میزان پرداختی در سال گذشته ۱۳۶ میلیارد تومان بود که با افزایش حقوق ۵۷ درصدی برای حداقل بگیران و افزایش ۱۰ درصد برای بیشترین میزان حقوق دریافتی به ۱۶۸ میلیارد تومان  افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ضریب پشتیبانی بیمه تامین اجتماعی (شمار بیمه شده به مستمری بگیر) در کشور به طور متوسط ۴.۶ درصد است که این میزان در استان بوشهر آماری بسیار مطلوبی در حدود ۱۰ نفر دارد.

دیری اظهار کرد:  در استان بوشهر ۲۲ هزار کارگاه تحت پوشش بیمه سازمان سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که انواع کارگاه‌ها و شرکت‌های پیمانکاری را شامل می‌شود.

پایان پیام//