دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست اجتماعی مدیرکل میراث‌فرهنگی بوشهر خبر داد؛ جلوگیری از تخریب آثار ملی میراث فرهنگی در استان بوشهر


مدیرکل میراث‌فرهنگی بوشهر خبر داد؛ جلوگیری از تخریب آثار ملی میراث فرهنگی در استان بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما:مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از دستگیری یک نفر حین ارتکاب جرم در حوزه میراث‌فرهنگی و تخریب آثار ملی خبر داد.

اسماعیل سجادی‌منش اظهار داشت: با تلاش مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان دشتستان، یک نفر از سوداگران میراث‌فرهنگی در حین ارتکاب جرم دستگیر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: مأمورین یگان حفاظت در منطقه پشت‌پر دشتستان در حین گشت‌زنی اطراف محوطه تاریخی گور دختر، خانمی جوان را حین ارتکاب جرم به میراث‌فرهنگی مشاهده کرده و برای جلوگیری از این اقدام خرابکارانه به او تذکر می‌دهند.

وی ادامه داد: با تذکر مأمورین یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، مجرم با خودروی شخصی متواری و با تعقیب و گریز، به کمک بسیجیان منطقه دستگیر شده و به کلانتری محل انتقال داده می‌شود.

سجادی‌منش بیان کرد: پس از صورت‌جلسه لازم در محل کلانتری، پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده و آثار ارتکابی مجرم در آثار به طور کامل پاک‌سازی شده است.