دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست اجتماعی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر :97دفترخانه رسمی در استان بوشهر ایجاد می شود


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر :97دفترخانه رسمی در استان بوشهر ایجاد می شود

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

بوشهرما: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: مساحت اراضی منابع طبیعی استان بوشهر ۱.۷۲ میلیون هکتار است که تاکنون ۱.۶۷میلیون هکتار معادل ۹۹ درصد آن دارای سند ثبتی شده است.

 "محمدرضا بزرگمهر" در نشست سه شنبه‌های «پاسخگویی مسئولان به رسانه‌ها » در بوشهر اظهار کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۹۱۲ هکتار و در سال جاری ۲ هزار و ۷۹۵ هکتار اراضی ساحلی حریم ۶۰ متری ساحلی دریا که طی یک سال گذشته آزاد شده بودند، دارای سند ثبتی شدند.

وی افزود: برای ۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی اعتبارات لازم از سازمان مدیریت برنامه ریزی اخذ و قرارداد لازم برای مستندسازی و تهیه نقشه تنظیم شده است.

مدیرکل ثبت املاک و اسناد استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به این که عملیات تطبیق و مستندسازی و همچنین نقشه برداری از اراضی کشاورزی و باغات استان انجام شده است کشاورزان و باغداران استان نیازی به تهیه نقشه و مراجعه به واحدهای ثبتی برای تحویل اسناد هویتی و مالکیتی ندارند.

بزرگمهر ادامه داد: کشاورزان و باغداران برای پیگیری سنددار شدن املاک کشاورزی و باغی خود بدون پرداخت هزینه های نقشه برداری می بایست به شرکت هایی مراجعه کنند که در قالب این طرح در فرمانداری ها و بخشداری ها مستقر شده اند.

وی بیان کرد: در قالب این طرح که به نام شهید سلیمانی مزین شده، تاکنون از ۱۹۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر، ۱۰۸ هزار هکتار دارای سند رسمی شده‌اند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر عنوان کرد: سنددار کردن یک هزار و ۴۳۲ فقره از اراضی وزارت دفاع از جمله پایگاه هوایی، دریایی، سپاه پاسداران و انتظامی استان بوشهر به میزان چهار هزار و 287 هکتار، چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی شهرک‌های صنعتی استان، تبدیل ۳۸ هزار سند مالکیت دفترچه‌ای به تک برگ، ثبت ۵۵۱ فقره سند مالکیت رسمی برای ۴۶۷ هکتار اراضی نهضت جهش تولید مسکن و صدور هفت هزار و ۷۹۶ جلد سند مالکیت دستگاه های دولتی بخشی از فعالیت های ۲ سال این اداره کل به شمار می رود.

بزرگمهر با اشاره به انجام عملیات حدنگاری در اراضی ملی، منابع طبیعی و اراضی ساحلی، گفت: اکنون ۱۴ واحد ثبت املاک و اسناد در نقاط مختلف استان بوشهر ارائه خدمت می کنند، ۱۱۰ دفترخانه اسناد رسمی فعال هستند و راه‌اندازی ۹۷ دفترخانه دیگر در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ادامه داد: همچنین ۳۹ دفتر ازدواج و ۹۷ دفترخانه طلاق در استان فعال هستند.

وی با اعلام این که ۱۲۰ هزار سند دفترچه‌ای در اختیار مردم است، گفت: بر اساس قانون این اسناد کارایی لازم در محاکم قضایی ندارند و نیاز است که هر چه زودتر نسبت به تک‌برگ کردن این اسناد اقدام شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر یادآور شد: تمامی ۶۱۰ هزار پرونده معادل ۲۲ میلیون برگ سند موجود در این اداره کل اسکن و در سه بخش، بایگانی الکترونیک شده تا در صورت هر گونه حادثه ای به آنها آسیب وارد نشود و زمینه هر گونه تخلف و کلاهبرداری نیز از بین برود.

بزرگمهر گفت: صدور سند رسمی برای جزایر استان بوشهر نیز در حال انجام است که اکنون اسناد رسمی جزایر خارگ و خارگو به نام دولت انجام صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر عنوان کرد: با ایجاد تفاهم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، از ابتدای امسال یک هزار و ۷۲۶ فقره سند مالکیت در روستاها و ۸۷۴ سند مالکیت در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است.

وی ادامه داد: متقاضیان روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیاز به پرداخت هزینه های نقشه برداری ندارند و می توانند با هماهنگی با دهیاری ها، اسناد خود را در اختیار کارشناسان ادارات ثبت اسناد شهرستان ها قرار دهند تا پس از بررسی اسناد رسمی آنها صادر شود.