دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


در نشست علنی شورای شهر بوشهر مطرح شد؛عدم پاسخگویی شهرداربه سوالات اعضای شورابه گجامی انجامد؟

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: در نشست علنی شورای شهر بوشهر اعضای کمیسیون های چهارگانه و رییس مرکز پژوهش ها برای سال سوم تعیین شد.

به گزارش «بوشهرما»؛ حداقل تعداد اعضای هر کمیسیون در این شورا 3 نفر می باشد که فقط کمیسیون معماری، شهرسازی و خدمات شهری 5 متقاضی داشت که همگی در آن قرار گرفتند و نهایتا این ترکیب شکل گرفت تا در اولین جلسه روسای کمیسیون ها تعیین شوند:

کمیسیون فرهنگی-اجتماعی: طاهره شمشیری، پویا دولابی و روح الله نصرتی
کمیسیون سرمایه گذاری-گردشگری: روح الله نصرتی و عببدالخالق برزگرزاده
کمیسیون بودجه-حقوقی: ندا عبدالله زاده، مهرزاد آسایش و طاهره شمشیری
کمیسیون معماری، شهرسازی و خدمات شهری: پویا دولابی، کیوان هاشم زاده، اکبر توسلی، روح الله نصرتی و ابوذر دهدار

خزانه شورا به هاشم زاده رسید، مرکز پژوهش ها دولابی

همچنین با توجه به اینکه تنها کاندیدای خزانه داری شورای شهر کیوان هاشم زاده بود، با توافق اعضا وی بجای شمشیری در سال سوم عهده دار این سمت است.

درخصوص مرکز پژوهش ها نیز که دو سال اخیر برعهده عبدالخالق برزگرزاده بود و در این جلسه حضور نداشت، به دلیل اینکه تنها متقاضی پویا دولابی بود، وی تعیین شد.

گفتنی است درخصوص تعیین نمایندگان شورای شهر در کارگروه، کمیته و جلسات خارج از شورای شهر نیز اغلب موارد همانند سال قبل ابقا شد، تنها درخصوص کمیسیون ماده 100 (تخلفات ساخت و ساز) کار به رای گیری کشید که براین اساس در کمیسیون 100 بدوی منطقه یک شهرداری ندا عبدالله زاده و منطقه دو روح الله نصرتی تعیین شدند، همچنین در کمیسیون 100 تجدیدنظر منطقه یک مهرزاد آسایش و منطقه دو کیوان هاشم زاده تعیین شدند.

همچنین نماینده شورای شهر در شورای سازمان های فرهنگی ورزشی و فضای سبز برای سال سوم جابجا شدند، طوری که کیوان هاشم زاده در فضای سبز و شمشیری در سازمان فرهنگی تعیین شدند.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر بوشهر نیز طی نطقی نسبت به آنچه تصمیمات غیرکارشناسی در شهرداری عنوان کرد، انتقاد نمود.

پویا دولابی گفت: شهرداری این روزها پروژه هایی را آغاز می کند که شورای شهر در جریان آن نیست و گاهی تامین اعتبار آن از بودجه استانی را دلیل این موضوع می دانند که این بهانه و توجیه خوبی نیست.

وی ادامه داد: مثلا درباره پروژه پارک لیان که شهرداری در آن مشغول شده، طرحی که در دست اجرا دارند به شورا نیامده و پروژه های دیگر که شورا را مطلع نمی کند، از این رو از شهردار می خواهم طرح ها از فیلتر کارشناسی عبور دهد و از تصمیم گیری در مورد پروژه ها به صورت دور همی و نشست های جمعی خودداری کند.

دولابی همچنین با اشاره به اینکه تنها 13 کیلومتر از نوار ساحلی بوشهر در اختیار شهروندان است و باقی در حریم ادارات، نیروگاه و پادگان ها می باشد، خاطرنشان کرد: نوار ساحلی از پارک سیادت تا محل چرخ و فلک که در اختیار شهر می باشد، علاوه بر اینکه طرح جامعی برای آن ارایه نشده، شرایط نامطلوبی و افسارگسخته ای دارد که فعالیت بی ضابطه جت اسکی ها، مجتمع تجاری خلیج فارس، پروژه فانوس دریایی و چرح و فلک از آن جمله اند، از این رو شهردار باید این ساحل اقدامات مدیریتی خود را ارائه کند.

 

همچنین روح الله نصرتی نایب رییس شورای شهر نیز گفت: تاکنون 3 نامه به شهرداری درخصوص اعلام گزارش از نیروهای شاغل و مدیریت منابع انسانی، برخورد با ناظرین پروژه سنگفرش خیابان انقلاب که طبق گزارش کارشناس محرز شده و روند پروژه ها ارسال شده، اما مدت هاست پاسخیی نرسیده و عملا شورا را برای نظارت و پیگیری دلسرد کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه این بدعت ایجاد شده که برای پیگیری طرح و مصوبات شورا باید اعضا به شورای مراجعه و پیگیری کنند کار در دفتر کدام معاون یا مدیر قفل کرده، طوری که برای یک فراخوان سرمایه گذاری که مصوبات آن اخذ شده، 4 ماه تعلل می شود، از این رو باید در سال سوم فعالیت شورا طوری عمل کنیم که انضباط بیشتری حاکم شده و شان شورا نیز از سوی مجموعه شهرداری رعایت گردد.

وی خطاب به رییس شورا خواستار پیگیری این موضوعات شد و ادامه داد: درصورتی که تا هفته آینده پاسخ نامه های ارسالی شورا داده نشود، بصورت طرح سوال از شهردار پیگیر این موضوعات خواهم شد.

اکبر توسلی عضو شورا نیز خواستار برنامه ریزی شهرداری برای استفاده از نیروی انسانی موجود در بدنه خود شد و اظهار داشت: مثلا با وجود اینکه معمارانی در شهرداری داریم، طراحی و مشاور پروژه های حتی 20، 30 میلیون تومانی به شرکت های بیرون داده می شود، حتی گاهی مشخص شده که شرکتی که مربوط به خانواده فلان معمار شاغل در شهرداری است، طرف قرارداد شده است. واقعا اگر شهرداری قادر به استفاده از این نیروی انسانی نیست، چه دلیلی برای نگهداری و پرداخت حقوق به آنها می باشد؟

وی همچنین خواستار اقدام شهردار برای تدوین لایحه رفاهی کارکنان شد و افزود: بیمه تکمیلی نیروهای شهرداری که از حقوق آنها کسر می شود، به حساب شرکت بیمه واریز نشده یا هزینه سفر، لباس، خواربار ماه رمضان و آیتم های رفاهی دیگر مربوط به کارکنان شهرداری زمین مانده که انگیزه کار صحیح و سالم را کم می کند.

گفتنی است در ایین جلسه با قرارداد 2 میلیارد و 250 میلیون تومان با شرکت دولتی مگفا (مرکز گسترش فناوری اطلاعات) به منظور مطالعه و طراحی طرح شهر هوشمند موافقت شد.

این لایحه شهرداری براساس پیشنهاد استانداری است که در پی امضای تفاهم نامه سال گذشته با شرکت اتریشی جهت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات در بوشهر درخواست شده و به گفته رییس شورای شهر با هدف توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات خصوصا تسهیل فعالیت استارتاپ ها و تقویت کسب و کارهای اینترنتی و بهبود خدمات شهری صورت می گیرد.