دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست وبلاگ یادداشت ها دبير حزب مردم‌سالاري استان بوشهر: اولويت اصلاح‌طلبان تشکيل مجلس همگام با دولت است


دبير حزب مردم‌سالاري استان بوشهر: اولويت اصلاح‌طلبان تشکيل مجلس همگام با دولت است

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

 

 

بوشهرما: حزب مردم‌سالاري با هويتي مستقل و به صورت خود‌جوش از متن عموم مردم برخاسته است اين حزب به معناي واقعي کلمه از پايين به بالا شکل گرفته است و در تمام استان‌هاي کشور و بيشتر شهرستان‌ها شعبه دارد. سيد‌حسين جعفري کارشناس ارشد روابط بين‌الملل‌، روزنامه‌نگار و فعال سياسي اصلاح‌طلب دبير حزب مردم‌سالاري استان بوشهر عملکرد حزب مردم‌سالاري و اهداف و برنامه‌هاي اصلاح‌طلبان را تشريح نموده است.

حزب مردم‌سالاري شعبه بوشهر در دهه 80 به صورت قانوني فعاليت خود را آغاز کرد. مهمترين فعاليت‌هاي حزب در استان بوشهر به اين شرح است:

-‌ عضو‌گيري وسيع از ميان دانشجويان و جوانان و دانشگاهيان اصناف کارمندان و افرادي که با مشي و هدفگذاري‌هاي حزب همسو هستند .

-‌ تشکيل شوراي اجرايي استان از ميان افراد فعال تشکيلاتي و صدور احکام و در نهايت عملياتي کردن کادر‌بندي حزب.

-‌ تشکيل شاخه‌ها و کميته‌هاي متعدد با کارويژه‌هاي خاص .

-‌ برگزاري جلسات شوراي اجرايي استان به صورت ماهيانه و اتخاذ تصميمات و عملکرد‌هاي حزب در روند دموکراتيک و با راي افراد.

-‌ انتخاب دبيران شهرستان‌ها شامل‌ بوشهر، ‌برازجان‌، کنگان‌، دير‌، تنگستان، عسلويه‌، جم‌، خورموج‌، بندر ديلم از ميان نخبگان اصلاح‌طلب ساکن در شهرستان‌هاي استان .

-‌ انتشار مواضع و بيانيه‌هاي متعدد در اتفاقات و فعل و انفعالات داخلي و خارجي درايام انتخابات و ...

از آن جايي که بنده مدير مسئول پايگاه خبري تحليلي بوشهر ما و مدير‌مسوول هفته‌نامه جنوب امروزهستم توانسته‌ايم در موقعيت‌هاي مهم و حساس برنامه‌هاي حزب مردم‌سالاري را به موقع انعکاس دهيم.

- تشکيل شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان استان و تصويب اساسنامه داخلي آن در آذر ماه 93

- شرکت فعال درجلسات شوراي هماهنگي اصلاحات و ارائه نظرات کاشناسي در سطوح مختلف و موضوعات گوناگون.

شوراي هماهنگي جبهه اصلاح‌طلبان استان بوشهر در دوم خرداد 94 اقدام به برگزاري همايش حماسه تا حماسه با حضور هسته مرکزي شوراي هماهنگي و دعوت از دکتر رهامي رييس کميته انتخابات شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان کشور و دکتر حق شناس عضو هيات علمي دانشگاه کرد. اين نشست در جهت ايجاد وفاق و اتحاد هر چه بيشتر در بين نيروها و گروه‌هاي سياسي اصلاح‌طلب در سطح استان برگزار شد.

برگزاري همايش «مشروطيت طلوع اصلاحات» با حضور مصطفي کواکبيان دبير کل حزب در سالن سازمان تامين اجتماعي بوشهر با حضور فعالان و نخبگان اصلاح‌طلب استان، دبيران احزاب سراسري و استاني و مسوولان اجرايي استان و دانشجويان و اقشار مختلف علاقمند به به تفکر اصلاح‌طلبي.

همايش مشروطيت طلوع اصلاحات با خوش‌آمدگويي و سخنراني دبير حزب استان بوشهر و چند تن ازفعالان اصلاح‌طلب استان و در نهايت سخنراني دبير کل حزب مردم‌سالاري و نيز پرسش و پاسخ با ايشان پايان يافت.. اين همايش انعکاس وسيعي در کشور و رسانه‌هاي موافق و مخالف اصلاحات اعم از نوشتاري و پايگاه‌هاي خبري داشت‌.استقبال دانشجويان از اين همايش با توجه به اوج گرماي مرداد ماه سال 93 استان بوشهر در ساعت سه و نيم بعدازظهر دور از انتظار بود.

در آذر ماه 93 نيز حزب مرد‌م‌سالاري استان بوشهر با همکاري انجمن اسلامي دانشگاه آزاد از دکتر کواکبيان براي سخنراني و پرسش و پاسخ دانشجويان دعوت بعمل آورد سالن دانشگاه آزاد عالي شهر از ساعت ده تا 12مملو از دانشجوياني بود که به تفکر اصلاح‌طلبي علاقمند بودند در بعدازظهر همان روز در دانشگاه فرهنگيان بوشهرنشست ديگري برگزار شد که اصلاح‌طلبان استان بوشهر به بيان ديدگاه‌هاي خود پرداختند..جناب آقاي سيد محمد مهدي پور فاطمي تنها نماينده اصلاح‌طلب استان نماينده مردم دشتي و تنگستان در جلسه حضور داشتند.

در اين نشست‌، دبير کل حزب مردم‌سالاري نيز درباره مجلس دهم و نيز بررسي دوره‌هاي مختلف مجلس شوراي اسلامي و علل ناکامي اصلاح‌طلبان بعد از مجلس ششم و لزوم تلاش و سعي اصلاح‌طلبان براي حضور پررنگ در مجلس آينده سخنراني کردند.

در نهايت حزب مردم‌سالاري استان بوشهر در نظر دارد گام‌هاي مهم و موثررا جهت بهبود وضعيت سياسي کشور و بالابردن سطح آگاهي مردم و تحقق آرمان‌هاي اصلاح‌طلبانه بردارد.اصلاح‌طلبان استان از گذشته تحت عنوان ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان استان بوشهر فعال بوده‌اند که از آذر ماه سال گذشته شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان با حضور احزاب شکل گرفته و سعي برايجاد هماهنگي و وحدت بين اصلاح‌طلبان استان است. با توجه به نزديک شدن به ايام سرنوشت ساز انتخابات مجلس بايد در سال همدلي و همزباني به استحکام و انسجام پيوندهاي تشکيلاتي و جبهه‌اي قوت دهيم. اصلاح‌گري سهل‌الوصول و يک شبه محقق نمي‌شود و نيازمند فرآيند طولاني و مستمر جهت اصلاحات منطقي و پايدار در جامعه است. اميد مي‌رود نيروهاي فعال تشکيلاتي بعنوان کنشگران مدني و سياسي جامعه ايران بيش از گذشته در صحنه‌هاي مختلف حضور داشته باشند تا بتوانيم در کنار هم مجلسي همراه با ملت و همگام با دولت ‌بسازيم.