جمعه, 21 ارديبهشت 1403  -  2 ذي‌القعده 1445 -  10 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست وبلاگ یادداشت ها پیرمرادی، خبرنگار مانای استان بوشهر


پیرمرادی، خبرنگار مانای استان بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

دشتستان بزرگ: علی پیرمرادی، پیر رسانه های استان بوشهر و کسی که تمام عمر خود را وقف مردمش کرد. چهره ای که همه با متانت و مهربانی می‌شناختند و در نهایت در ۷۱ سالگی دیار فانی را وداع گفت.

سید حسین جعفری*: 

علی پیرمرادی الگوی خبرنگار با وجدان در استان بوشهر بود، لذا پیشنهاد میکنم که یکی از غرفه های موزه مشیرالملک برازجان را به نام آثار زنده یاد علی پیرمرادی به عنوان الگوی خبرنگار مانای استان بوشهر ایجادشود.
علی پیرمرادی را از دهه ۶۰ می‌شناسم وقتی که وی در کنار شهرداری سابق دکه روزنامه فروشی داشت و آن زمان از درب مدرسه، مجله کیهان بچه ها و بعدها مجله کیهان ورزشی و دنیای ورزش می گرفتیم، در دهه ۷۰ که ما به عنوان سرپرست روزنامه های سراسری از جمله روزنامه همشهری در استان بودیم، وی در برازجان به عنوان نماینده روزنامه فعالیت می کرد.
وی
شخصیتی مودب، ساده، بی تکلف، دوستداشتنی و دلنشینی داشت.
وقتی با پیرمرادی صحبت می کردید انگار سال هاست وی را میشناسی
حضور وی در بیشتر جلسات در اکثر نقاط استان نشان از پشتکار و سخت کوشی وی داشت.
ساده زیستی و عدم توجه به مادیات و مشکلات دنیوی، از وی فردی قوی و استوار ساخته بود که هیچگاه به دنبال باج گیری و سواستفاده و جیب خود نبود و همواره به دنبال انعکاس نواقص و محدودیت های شهرستان دشتستان و استان بود.
مناعت طبع و قناعت وی از مال دنیا تا آن جا بود که همه دارائی خود را صرف امور خیریه از جمله ساخت مدرسه در محله فقیر نشین و لوله کشی آب روستای زیارت نمود و از این نظر می تواند برای همه مردم شهرستان و استان بویژه خبرنگاران و قلم بدستان استان یک الگوی واقعی باشد.
بزرگترین شاخصه و ویژگی، وی، بعد از ۶۰ سال کار خبرنگاری، همان ساده زیستی و عدم توجه به مادیات و مشکلات دنیوی بود در زندگی فردی وی، در طول ۶ دهه کار مطبوعاتی و خبرنگاری بود.
این نکته را باید عرض کنم که علی رغم اینکه طی سال های گذشته، هر سال ۱۵ مرداد، در روزخبرنگار به عنوان پیشکسوت خبرنگاران استان مورد تقدیر قرار می گرفت، ولی متاسفانه این تقدیر صرفا در حد یک لوح تقدیر بود و حتی موضوع بیمه وی علیرغم سالها تلاش و رفت و آمد متعدد به مرکز استان همچنان مورد بی مهری مسئولان قرار گرفت و حتی تا پارسال هم چندین بار شخصا شاهد بودم که برای حل مشکلات خود در خصوص بیمه تامین اجتماعی به ارشاد و استانداری مراجعه نمود که این مشکل را حل کند ولی متاسفانه موفق نشد.
وی در اکثر همایش ها واردوهای خبرنگاری شرکت فعال داشت و خاطرات بسیار خوبی با وی داشتم. از جمله چند بار برای تهیه عکس های آرشیو تعزیه خوانی دهقاید _ به عنوان یکی از محدود جاه هایی که در آن سال ها، طی ماه محرم، ماه صفر و رمضان دردهه های ( ۴۰و۵۰ و۶۰ ) مراسم تعزیه خوانی برگزار می شد – وی تنها کسی بود که در آن سال ها به عنوان عکاس برازجان، بدون توقع و بدون مزد همه آئین ها و مناسبت های مذهبی در شهرستان دشتستان و استان ازجمله تعزیه خوانی را پوشش می داد و هر زمان و هر کسی که به ایشان مراجعه می کرد، با روی گشاده و بدون درخواست وجهی، نهایت همکاری می کرد.
خدایش رحمت کند و در بهشت برین با صالحان و نیکان محشورباد.
ان شاءالله

*مدیرمسئول نشریه جنوب امروز و پایگاه خبری بوشهرما