شنبه, 08 ارديبهشت 1403  -  18 شوال 1445 -  27 آوریل 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست خواندنی ها اعلام نرخ تبلیغات نامزدهای مجلس در صداوسیمای بوشهر + جدول


اعلام نرخ تبلیغات نامزدهای مجلس در صداوسیمای بوشهر + جدول

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: اولین بار که پیمان جبلی رئیس صداوسیما خبر راه اندازی 200 شبکه تلویزیونی برای انتخابات مجلس را اعلام کرد، حرفی از پرداخت پول نبود و تصور می شد کاندیداها براساس زمان‌بندی مشخصی، از فرصت تبلیغات تلویزیونی بهره‌مند شوند؛ اما مشروط شدن این تبلیغات به پرداخت هزینه، گلایه هایی در پی داشته است.

 رییس صداوسیما با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که نامزدهای مجلس می توانند در تلویزیون تبلیغات داشته باشند، یکی از اهداف آن را “عدالت رسانه ای” برای کاندیداها برشمرد.

اما اکنون که برخورداری از این فرصت منوط به پرداخت هزینه شده، مشخص است صداوسیما به انتخابات نگاه تجاری دارد، در حالی که در ابتدا جوری اطلاع رسانی شد که انگار رایگان است.

با توجه به کاهش مخاطبان تلویزیون طی سالیان اخیر، تاثیرگذاری این تبلیغات برای کاندیداها و جذب آراء محل تردید است، اما توقع این بود که چنین فرصتی به شکل برابر و بدون تشریفات به همه کاندیداها اختصاص یابد.

هزینه 25 تا 45 میلیونی در بوشهر

براساس پیگیری های صورت گرفته، هر نامزد متقاضی تبلیغات تلویزیونی 20 دقیقه فرصت تبلیغات تصویری دارد.

در این بین، نرخ اعلامی صداوسیما برای 4 حوزه انتخابیه استان بوشهر به این شرح اعلام شده است:

حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم: هر کاندیدا 45 میلیون تومان

حوزه انتخابیه دیر، کنگان و جم: هر کاندیدا ۳۵ میلیون تومان

حوزه انتخابیه دشتستان: هر کاندیدا 25 میلیون تومان

حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان: خر کاندیدا 25 میلیون تومان

درآمد قابل توجه صداوسیما

تاکنون تایید صلاحیت 122 کاندیدای مجلس در استان بوشهر رسما اعلام شده و تجربه ادوار گذشته انتخابات هم نشان می دهد از حدود 100 نفری که به شورای نگهبان اعتراضان کرده اند، معمولا 30 درصد دیگر به شمار نامزدها اضافه خواهد شد.

با این روند اگر نامزدهای نهایی انتخابات مجلس دوازدهم در استان بوشهر را حدود 150 نفر بدانیم، حساب و کتابی که از رقم پیشنهادی به نامزدها برای 20 دقیقه تبلیغات تلویزیونی وجود دارد، درآمد قابل توجهی برای صداوسیما خواهد بود.

 
ا