شنبه, 08 ارديبهشت 1403  -  18 شوال 1445 -  27 آوریل 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست اجتماعی مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خبرداد:اشتغال 8هزارنفراز مددجویان کمیته امداد استان بوشهر


مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خبرداد:اشتغال 8هزارنفراز مددجویان کمیته امداد استان بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما:مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر سهم اشتغال امسال را هشت هزار شغل عنوان کرد وافزود: تاکنون 4هزار و742شغل ایجادشده است.

 عباس روشن ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در استانداری بوشهر اظهار کرد: در استان بوشهر ۴۴ خانوار با جمعیت ۸۸ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که ۳۶ هزار نفر از آنها مستمری بگیر هستند و دیگر افراد از سایر خدمات بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار خانوار مرد سرپرست و ۱۶ هزار نفر زن سرپرست هستند اضافه کرد: در استان بوشهر هزار و ۹۰۰ خانواده مشمول خدمات بیمه اجتماعی هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه امسال هزار و ۲۳۶ خانواده مشمول خدمات جهیزیه و هدیه ازدواج شده‌اند تاکید کرد: ۴۸ میلیارد تومان وام ضروری طی سال جاری به نیازمندان پرداخت شده است.

وی از تأمین سه هزار و ۷۸۰ کالای ضروری برای مددجویان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار و ۲۳۸ دانش‌آموز تحت پوشش حمایت کمیته امداد استان بوشهر قرار دارند.

روشن از تأمین ۵۵۹ وام ودیعه مسکن در سال جاری خبر داد و افزود: امسال ۱۳ هزار و ۲۰۰ بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۸۰ دانشجو و طلبه تحت پوشش کمیته امداد هستند تصریح کرد: مشاوره خانواده و ارائه آموزش‌های علمی و فرهنگی از دیگر خدمات ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر سهم اشتغال امسال را هشت هزار شغل عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون چهار هزار و ۷۴۲ شغل محقق شده است و ۶۸ درصد اعتبارات تخصیص 

وی با اشاره به ارائه خدمت به هفت هزار و ۸۶۲ فرزندان ایتام و محسنین تاکید کرد: امسال تلاش داریم که ۶ هزار حامی جدید را در سطح استان جذب کنیم. برخی از ایتام کمتر از ۱۰۰ هزار تومان در سال دریافتی دارند.

روشن با اشاره به رتبه اول استان بوشهر در جذب زکات اضافه کرد: سال ۹۶ در استان پنج میلیون تومان زکات دریافت شده بود و امسال به ۱۳۸ میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به کسب رتبه اول استان بوشهر در جشن عاطفه‌ها افزود: ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در استان کمک شده که شورای راهبردی پتروشیمی سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جذب کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به رشد ۱۳۵ درصدی جذب در یلدای مهربانی خاطرنشان کرد: امسال ۱۳ میلیارد تومان جذب سپرده از خیرین در صندوق امداد داشته‌ایم.