جمعه, 28 ارديبهشت 1403  -  9 ذي‌القعده 1445 -  17 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست ورزشی دینی و مذهبی


مراسم عزاداری شب شهادت و سفره بزرگ حاجات رقیه (س) در ساحل بوشهر برپا شد

بوشهر ما: مراسم عزاداری شب شهادت و سفره بزرگ حاجات رقیه (س) با استقبال قابل توجه شهروندان در میدان شهید رئیسعلی دلواری برگزار شد.به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر، این مراسم با سخنرانی شیخ توحید ابراهیمی فرمانده حسینیون جمهوری آذربایجان و مداحی کربالیی سعید رستمپور برگزار شد.این آیین با وجود گرما و رطوبت باالی هوا در بوشهر با استقبال گسترده دوستداران اهلبیت عصمت و طهارت (ع) همراه شد.شایان ذکر است سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و موکب و گروه جهادی شهدای مدافع حرم، مقاومت و جهان

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 157

مراسم گرامیداشت روز شهدای مدافع حرم

بوشهر ما: به گزارش ایثار بوشهر،مراسم گرامیداشت روز شهدای مدافع حرم روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ مصادف با سالروز شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی در سالن کنفرانس اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با حضور خانواده های معظم شهدا،آزاده و جانبازان مدافع حرم استان بوشهر و مدیران کل دستگاه های اجرایی و فرماندهان نظامی استان برگزار گردید. در این مراسم نعمت اله غالم پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر ضمن گرامیداشت
روز نکوداشت شهدای مدافع حرم گفت: شهدا و جانبازان مدافع حرم ادامه نسل انقالبی دهه پنجاه و شصت و فرزندان آن جان برکفانی که وجودشان را دادند اما یک ذره از

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 174
مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت

نشست فصلی مدیران اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها تشکیل می شود

بوشهرما:رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به مصوبات جلسه فوق‌العاده هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه، اظهار کرد: طی این جلسه مقرر شد تا نشست فصلی مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها نیمه اول مهرماه تشکیل شود.

 

مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به تشکیل جلسه فوق‌العاده هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه در شامگاه گذشته، اول شهریورماه، گفت: این جلسه به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی و با حضور تمامی اعضا برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه جلسه فوق‌العاده به منظور ارائه گزارش، بحث و تبادل نظر و تصمیم‌گیری درباره چندین موضوع بود، اظهار کرد: مراحل انحلال اتحادیه مدغم قرآنی که در گذشته شکل گرفته بود، به پایان رسید و به این ترتیب تمام اعتبار موجود و باقی مانده اعتبارات مالی آن در اختیار اتحادیه کشوری قرار گرفت و به حساب آن واریز شد.

طلایی با

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 322
نماز جمعه در 21 شهر استان بوشهر اقامه و برگزار می‌شود

نماز جمعه در ۲۱ شهر استان بوشهر اقامه و برگزار می‌شود/فردا تنها در 4 شهر تحت پوشش شهرستان بوشهر که دارای شرایط نارنجی است نماز جمعه برگزار نمی‌شود

بوشهرما: مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر با بیان اینکه ۹۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند گفت: فردا نماز جمعه در ۲۱ شهر استان بوشهر با وضعیت زرد کرونایی اقامه و برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام یعقوب بهمیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، وضعیت شهرهای استان بوشهر در  حوزه کرونا را تشریح کرد و اظهار داشت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و تلاش دست‌اندرکاران، ابتلا به ویروس کرونا شیب نزولی گرفت و  از 10 شهرستان این استان 90 درصد آن دارای شرایط زرد است.

وی با قدردانی از همکاری مردم در استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: ادامه دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا امری مهم و ضروری است و نباید وضعیت و شرایط زرد زمینه عادی‌‌انگاری در مقابله با کرونا را فراهم کند.

 مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 759
اجلاس نماز

اجلاس استانی نماز برای ششمین سال متوالی در بوشهر برگزار می‌شود

بوشهرما:مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ششمین اجلاس استانی نماز بوشهر گفت: ششمین اجلاس استانی نماز با موضوع «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد» اواخر آذرماه در بوشهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، اسماعیل کاظمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار فراخوان علمی بیست و نهمین اجلاس سراسری و ششمین اجلاس استانی نماز با عنوان «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد»، اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ اقامه نماز از ظرفیت‌های مجازی، رسانه ها، صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی بهره‌برداری می‌شود.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ششمین اجلاس استانی نماز بوشهر، با تاکید بر ارزیابی اجلاس‌های استانی نماز و تاثیرات و نتایج آن، گفت: استان بوشهر هر ساله مشارکت و حضور پررنگی در اجلاس‌های سراسری نماز داشته است.

وی با تاکید بر همکاری صدا و سیما و آموزش و پرورش برای

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 739

مسئول کانون خانواده های شهدا و ایثارگران خادمیاران رضوی در استان بوشهرخبرداد:دیداربا10خانواده شهیددرشب شهادت ثامن الحجج

بوشهرما:مسئول کانون خانواده های شهدا و ایثارگران خادمیاران رضوی در استان بوشهر در شب شهادت حضرت امام رضا(ع) با به همراه داشتن پرچم حرم مطهر رضوی با 10 خانواده شهیددیدار کرد.

به گزارش دیارجنوب، "آرزو شبل حکماء بوشهری نژاد" مسئول کانون خانواده های شهدا و ایثارگران خادمیاران رضوی در استان بوشهر در دیدار با 10 خانواده شهدا در شب شهادت امام رضا (ع) اظهار داشت: زندگی اهل بیت (ع) مملو از فداکاری و ایثار بوده است و بدون تردید راه رستگاری بشر، تمسک به اهل‌بیت (ع) و پیروی از راه و سیره زندگی آن‌ها است.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) را باید ثمره محبت و محبت را ثمره معرفت دانست، افزود: شهادت حضرت امام رضا (ع) برای همه مردم عاشق اهل بیت (ع) اندوهبار و حزن انگیز است.

مسئول کانون خانواده های شهدا و ایثارگران خادمیاران

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 574
سعادتِ انسان در راستای معارف دینی و تعقل محقق می‌شود

سعادتِ انسان در راستای معارف دینی و تعقل محقق می‌شود

بوشهرما:مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه نیاز به الگو و مقتدا یک نیاز وجودی و همیشگی انسان است، گفت: حتی در مکتب‌ها و ملت‌هایی که فرهنگ شریعت را انکار کرده اند، با اسطوره سازی و تولید قهرمان های خیالی، سعی در پاسخ گویی به این نیاز انسانی دارند.

 حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قاضی زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در مراسم گرامیداشت رحلت پیامبر( ص) و شهادت امام مجتبی (ع) و امام رضا (ع) که به صورت آنلاین و به همت دفتر فرهنگ اسلامی واحد دشتستان با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد ضمن تسلیت این ایام سوگواری گفت: مقام و منزلت این بزرگواران چنان عظیم و دست نیافتنی است که حتی پس از گذشت چند قرن از عروج آسمانی ایشان، باز مسلمانان و به ویژه شیعیان در ماتم این هدایتگران مسیر سعادت انسان سوگوارند.

حجت الاسلام

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 742

تحقق 85 درصد از سند چشم انداز حوزوی استان بوشهر

به گزارش ایرنا، آیت الله صفایی بوشهری روز شنبه در جمع مدیران و کارکنان مرکز خدمات حوزه های علمیه منطقه جنوب کشور در بوشهر افزود: طبق این سند، 12 مدرسه علمیه برادران، 12 مدرسه علمیه خواهران، 2 مرکز مدیریت، مرکز خدمات، اردوگاه بزرگ حوزوی جنوب ایران، جامعة المصطفی، دانشکده ادیان و پژوهشگاه طراحی شده است.
وی بیان کرد: تاکنون در قالب این سند 139 هزار متر حوزه در استان ساخته شده و جمعیت طلاب نیز 500 برابر بیشتر شده است.
امام جمعه بوشهر افزود: در این استان همه برنامه ها بر مبنای نگاه مقام معظم رهبری و روحانیت محوری طراحی و مدیریت می شود.
صفایی بوشهری در ارتباط با مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: در این مرکز خدمت به اسلام و خدمت بر اساس ایمان، تقوا و اخلاق است و مرکز خدمات در حوزه در واقع مرکز خدمت به خانواده پرچمداران اسلام و شخصیت هایی است که نماد اسلامیت هستند.
نماینده ولی

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 1308

ساماندهی شئون فرهنگی استان بوشهر

با حضور مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری بوشهر، نخستین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی استان در سال ۹۵ برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در این نشست ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال حضرت امام (ره) و قیام 15 خرداد بر لزوم تبیین اندیشه های آن حضرت (ره)  و همچنین تلاش در جهت تشریح ابعاد مختلف قیام 15 خرداد تاکید کرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که در ماه مبارک رمضان زمینه بستر مناسبی  برای استفاده مطلوب همه اقشار از این فرصت طلایی فراهم شود.

وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای انجام اعمال و تزکیه نفس است، گفت: باید با توسعه و ترویج معارف دینی بستر لازم در جهت گسترش برنامه های فرهنگی را ایجاد

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 1582

ولایتمداری منتظران ظهور در عصر غیبت

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی-مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر- در این برهه از زمان یکی از مهم ترین معروف ها روحیه انقلابی و حمایت از ولایت فقیه است.  چرا که این جایگاه معنوی با تمام قوا در مقابل فرعون و شیطان زمان یعنی استکبار جهانی ایستاده است. حضرت امام عصر (عج) شخصیت ویژه ای است که زندگانی ویژه ای هم دارد .یکی از خصوصیات آن حضرت (عج) غیبت ایشان است به نحوی که از زمان تولد تاکنون از چشم ها غایب و پنهان است.

غیبت امام زمان (عج) در دو مرحله اتفاق افتاد که در غیبت صغری نواب اربعه بودند که از طرف امام (عج) برای رسیدگی به امور مسلمین انتخاب شده و با امام (عج) در ارتباط بودند. مرحله دیگر غیبت آن حضرت غیبت کبری است که پس از غیبت صغری اغاز شد و بنا به فرموده امام عصر (عج) کسانی که به عنوان نواب عام امام هستند افرادی هستند که احادیث و

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 1403

جوانان با الگوگیری از حضرت علی اکبر (ع) زمینه تکامل خود را فراهم سازند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان گفت:جوانان با الگوگیری از حضرت علی اکبر (ع) زمینه تکامل خود را فراهم سازند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت علی اکبر (ع)، جوان رعنای کربلا و روز جوان اظهار داشت: این روز به حق به روز جوان نامگذاری شد تا جوانان ما با الگوگیری از جوان رعنای کربلا بتوانند مسیر کمال و سعادت را برای خود مهیا سازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: جوانان باید با بهره

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 1489

آئین اعتکاف در 34 مسجد شهرستان بوشهر برگزار می شود

رئیس ستاد اعتکاف شهرستان بوشهر از آماده‌سازی 34 مسجد جهت برگزاری مراسم اعتکاف در این شهرستان خبر داد.

 حجت‌الاسلام نعمت الله عظیمی فرد اظهار داشت: هدف از اعتکاف فراهم آوردن زمینه‌ای برای توجه و بازگشت به سوی خداوند و معنویت است.

رئیس اداره امور فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر 30 فروردین 95 با تبریک ماه رجب و در پیش بودن برنامه‌های ویژه این ایام افزود: اعتکاف راهی برای رشد معنوی و فرهنگی و وسیله‌ای برای بریدن از دیگران و پیوستن به خداوند است.

رئیس ستاد اعتکاف

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 1474

حضرت علی اکبر(ع)؛ آینه تمام نمای خاندان نبوت

سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) روز جوان نام گرفت، انسانی از تبار پاکان که در سایه سار اطاعت از پروردگار به پاسداری از آرمان های والای دین اسلام پرداخت و با شهامت و ایثار خویش الگویی شایسته برای فرزندان این مرز و بوم شد، جوانانی که با سلاح علم و ایمان و اقتدا به ایشان توانستند در مسیر سازندگی کشور گام های موثری بردارند.

یازدهم شعبان 43 قمری در شهر مدینه فرزندی از تبار پاک اهل بیت (ع)

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 1950
تصویر سوم رجب، سالروز شهادت امام هادی (ع)

پیش بینی امام هادی درباره متوکل عباسی

سوم رجب، سالروز شهادت امام علی النقی علیه‌السلام است.

مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم، در یادداشتی سختی‌های سال‌های آخر عمر امام هادی علیه‌السلام و شهادت ایشان را بررسی کرده است. 

امام علی النقی ـ علیه‌السّلام ـ امام دهم شیعیان جهان است که در نیمه ذی حجه سال 212 هـ. ق در شهر صریا (حومه مدینه) به دنیا آمد. پدرش امام جواد ـ علیه‌السّلام ـ و مادر گرامی‌اش سمانه نام دارحضرت امام هادی ـ علیه‌السّلام ـ در 8 سالگی پس از شهادت پدر بزرگوارشان عهده دار مقام امامت شد و پس از 33 سال امامت در سن 41 سالگی در سامرا در

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 1641

امام زین العابدین (ع)؛زینت عابدان

حجت الاسلام و المسلمین حسن مصلح- امام جمعه برازجان - «پدرم هیچ یک از نعمت های الهی را یاد نمی کرد، هیچ حادثه ناگواری از او رد نمی شد، هیچ نیرنگ حیله گری از او دفع نمی گردید، از هیچ نماز واجبی فراغت نمی یافت، هرگز موفق به اصلاح و آشتی بین دو نفر نمی شد مگر آنکه در همه این حالات به سجود می رفت و سجده شکر به جا می آورد. تا آنجا که نشانه های سجود در تمام اندام سجده اش آشکار بود. از این رو ایشان را سجاد نامیدند.»این سخنان گهربار از زبان فرزند ایشان امام محمد باقر(ع) نقل گردیده است. ایشان ایثار

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 1558

ماه رجب فرصت طلایی تقرب به خداوند است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به حلول ماه رجب گفت: ماه رجب فرصت طلایی تقرب به خداوند است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ضمن عرض تبریک حلول ماه رجب به تمامی مسلمانان و هموطنان اظهار داشت: حلول ماه رجب آغاز فصل نیایش است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: در این ماه فرصت های طلایی برای بندگان خداوند فراهم شده تا با روی اوردن به سوی معنویات و فضایلی که در این فصل وجود دارد خود را به خالق هستی نزدیک کنند.

وی ادامه داد: رجب همچنین یک فرصت طلایی جهت جبران

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 1273

امام حسین(ع)؛ اسوه عالم اسلام و تشیع

حجت الاسلام و المسلمین حسن مصلح - امام جمعه برازجان- امام حسین در میان ائمه ویژگی های مخصوص به خود را دارد. همگان می دانند و درک می کنند که خداوند تبارک و تعالی ضمن اینکه در میان مخلوقات انسان های کاملی را به عنوان اسوه قرار داده است. در این میان یک نمونه را نیز برجسته نموده است به گونه ای  که همه اسوه های پاک به برجستگی او اذعان و اعتراف دارند تا آنجا که این امر را با گفتار و رفتار خود به عالمیان فهمانده اند که حسین خون خداست. آنچه در این مختصر آمده بیان قطره ای از ویژگی های این شخصیت برجسته

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 1687

اعتکاف در 180 مسجد استان بوشهر برگزار می شود

رئیس ستاد اعتکاف استان بوشهر در آستانه ایام اعتکاف از برگزاری این آئین معنوی در بیش از 180 مسجد استان خبر داد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی گفت: در آستانه ایام اعتکاف بیش از 180 مسجد در استان بوشهر میزبان معتکفین خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: همه‌ساله برنامه‌های ایام‌البیض در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب برگزار می‌شود که برگزاری این مراسم فرصت خوبی است تا مومنان تقرب به خداوند و نزدیکی به معبود را احساس کنند.

رئیس ستاد اعتکاف استان بوشهر 21 فروردین 95 در

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 1437

برگزاری جلسه هم اندیشی مدیران عامل اتحادیه های موسسات قرآنی منطقه ۳ کشور

جلسه هم اندیشی مدیران عامل اتحادیه های موسسات قرآنی منطقه ۳ کشور در بوشهر برگزار شد

با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، جلسه هم اندیشی مدیران عامل اتحادیه های موسسات قرآنی منطقه ۳ کشور در بوشهر برگزار شد.

با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، جلسه هم اندیشی مدیران عامل اتحادیه های موسسات قرآنی منطقه ۳ کشور ۱۵ اردیبهشت ۹۵ در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد.

ایت الله غلامعلی صفایی بوشهری در

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 1419

جشن میلاد امام محمّد باقر (ع) در برازجان برگزار شد

جشن میلاد امام محمّد باقر (ع) به همت پایگاه مقاومت شهید صیاد شیرازی و مسجد امام محمّد باقر (ع) در برازجان برگزار شد.

حجت الاسلام طوسی در این مراسم گفت: هر کدام از حضرات معصومین علیهم السلام از پیامبر اکرم (ص) تا امام زمان صفات بسیار پسندیده­ای داشتند امّا در هر کدام از ایشان یک صفت بیش­تر از بقیه صفات، جلوه کرده و نمایان است که بدان مشهور هستند.

وی اظهار داشت: در پیامبر اکرم (ص)، صفت مهربانی و رحمانیت خیلی خودش را بروز می­دهد. در وجود حضرت علی (ع) صفت عدالت خیلی نمایان است تا

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 1390