دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست فرهنگی هنری حسینیه به روایت تصویر جلوگیری از ورود خرافه و انحراف در متون تعزیه دشتستان


جلوگیری از ورود خرافه و انحراف در متون تعزیه دشتستان

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما:رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان بر لزوم جلوگیری از ورود خرافه و انحراف در متون تعزیه دشتستان تاکید کرد.

  شهرام سلیمی‌فرد دوشنبه شب در نخستین جلسه هیئت امنای جدید انجمن تعزیه شهرستان دشتستان اظهار داشت: حمایت از هنرمندان به ویژه حمایت از هنرمندان ارزشی و آیینی در دستور کار این اداره قرار دارد.

وی با اشاره به وظایف گروه‌های تعزیه در دشتستان افزود: وظیفه هیئت امنای انجمن تعزیه نظارت بر گروه‌های تعزیه و جلوگیری از ورود انحراف و خرافه در تعزیه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان خاطر نشان کرد: بعضی از متون و اشعاری که توسط گروه‌های تعزیه مورد استفاده قرار می‌گیرند مستند نیست و بعضا انحراف و خرافه در آن دیده می‌شود که وظیفه انجمن تعزیه جلوگیری از ورود انحراف و اصلاح متون و اشعار نادرست است.

وی در ادامه خواستار تدوین اساسنامه انجمن، نظارت بر گروه‌های تعزیه شهرستان و شناسنامه‌دار کردن گروه‌ها شد و از انتخاب اعضای جدید هیئت امنای انجمن تعزیه شهرستان دشتستان به مدت یکسال خبر داد و یادآور شد: در راستای ساماندهی وضعیت انجمن تعزیه و فعالیت بیش از پیش انجمن و با رایزنی و هم‌فکری با صاحب نظران، اعضای هیئت امنای جدید انجمن تعزیه برای یکسال انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: حسن فخاری، محمد حسین سبحانی، محمد رضا نبی دوست، ناصر خدادادی، سید محمد فاطمی، مجتبی شیروانی، حسین دارند، عبدالرضا شنان‌پور و علی بحرینی به عنوان اعضای جدید هیئت امنای انجمن تعزیه دشتستان انتخاب شدند.

سلیمی‌فرد اضافه کرد: با رای اعضا آقای حسن فخاری به عنوان رئیس انجمن انتخاب شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان یادآور شد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای حمایت از هنرمندان شهرستان بهره می‌بریم و امیدوار هستیم در این مسیر به اهداف مورد نظر برسیم.